حالت تاریک
دبیر ستاد امر به‌ معروف استان کرمانشاه:

بارگاه ملکوتی امام رضا نعمتی برای ایرانیان است

بارگاه ملکوتی امام رضا نعمتی برای ایرانیان است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج (ع) علاوه بر برکات مادی و معنوی ارزشمند آن، موجب ایجاد وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمين مسعود احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: معرفی ائمه اطهار (ع) در ابعاد مختلف برای جامعه ما درس دارد؛ در روایتی عبدالسلام ابن صالح هروی از یاران امام رضا (ع) نقل می‌کند که حضرت فرمود رحمت خدا بر کسی باد که ولایت و دین ما را زنده می‌کند. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه افزود: در معرفی جنبه‌های عالی شخصیتی و رفتاری امام رضا (ع) و سایر ائمه(ع) باید در کنار مباحث گفتاری، نوشتاری و شنیداری به بیان فضائل، درس‌ها و سبک زندگی آن بزرگواران پرداخته شود.

وی گفت: یکی از خصلت‌های امام رضا (ع) این بود كه دوست داشت سفره‌ای كه پهن می‌شود غلامان، فقرا و همگان دور آن بنشینند و از نعمات خداوندی بهره‌مند شوند، همچنین آن حضرت در خفا و پنهان به مستمندان كمک می‌كرد و نیاز و درخواست حاجتمندی را رد نمی‌كرد.

احمدی در ادامه گفت: این امام بزرگوار کریم است زیرا نه فقط شیعیان بلکه مسیحیان و سایر مذاهب مشتاق زیارت ایشان هستند و به پابوسش می‌روند لذا وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع ) در کشورمان نعمتی است که با زیارت از این بارگاه معنا پیدا می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه ادامه داد: حرم مطهر امام هشتم حضرت ثامن‌الحجج (ع) علاوه بر برکات مادی برکات معنوی ارزشمندی دارد که از جمله آن ایجاد وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) ولی نعمت تمام ایرانیان و شیفتگان آن حضرت هستند، گفت: احادیث ارزش فراوانی برای زیارت علی‌ ان موسی‌الرضا نقل شده که از آن جمله امام صادق (ع) از پیامبر اکرم (ص) نقل می‌کنند: به زودی پاره‌ای از تن من در سرزمین خراسان دفن می‌شود، هر مؤمنی او را زیارت کند، خداوند بهشت را برای او واجب کرده و جسم او را بر آتش جهنم حرام می‌کند.»

احمدی در پایان گفت: زیارت این امام رئوف وقتی زیباتر می‌شود که با عقیده خالص، با شناخت و معرفت وارد مشهد شویم و با دستی پر از امید، بخشش، خوش‌قلبی و رفع کنیه برگردیم چرا که امام هشتم (ع) امامی است که به رضا معروف است و همه ایشان را به عنوان امام رئوف و ضامن آهو می‌شناسند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از