حالت تاریک
به مناسبت سالروز وقوع زلزله سال۹۶؛

مانور ایمنی و زلزله در سرپل‌ذهاب برگزار شد

مانور ایمنی و زلزله در سرپل‌ذهاب برگزار شد

به مناسبت سالگرد وقوع زلزله ۲۱ آبان سال۹۶، مانور امداد و نجات با شرکت عوامل امدادی و اجرایی هلال احمر سرپل‌ذهاب در محله شهرک صدرا این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، صدراله بابلی در حاشیه مانور ایمنی و زلزله، پیش از صدور فرمان آغاز مانور با تقدیر از همکاری همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه جان‌باختگان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۱۳۹۶، اظهار داشت: مانور بزرگ امداد و نجات با هدف ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه برگزار می‌شود.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب امداد و نجات در زلزله سرپل ذهاب با سرعت صورت گرفت.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: اگر ایثارگری و از جان گذشتگی همه نیروهای عضو ستاد مدیریت بحران از جمله جمعیت هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی و نیز خود مردم نبود، هزینه بسیار بیشتری متحمل می‌شدیم.

بابلی گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله، عملیات امداد و نجات با حضور خودروهای نیروهای هلال احمر، آتش‌نشانی و پلیس آغاز شد.

زمین‌لرزه ۷.۳ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از