حالت تاریک

برگزاری نشست هم‌اندیشی معتمدین کنگاور با حضور استاندار

برگزاری نشست هم‌اندیشی معتمدین کنگاور با حضور استاندار

نشست هم‌اندیشی معتمدین کنگاور با حضور استاندار، هیئت همراه و فرماندار و گروه‌هایی از اقشار مختلف و صاحب‌نظران در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، فرماندار شهرستان کنگاور امروز پنج‌شنبه در نشست هم‌اندیشی معتمدین کنگاور که با حضور استاندار، هیئت همراه و فرماندار و گروه‌هایی از اقشار مختلف و صاحب‌نظران در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، هدف از برگزاری این جلسه را احصای مشکلات شهرستان و ایجاد فرصتی برای شنیدن نظرات افراد مختلف سطح جامعه دانست.

در ادامه این نشست گودینی عضو شورای اسلامی شهر گودین نکاتی را در خصوص شهر گودین عنوان کرد و افزود: یکی از نیازهای شهر گودین احیای زمین فوتبال آن و ایجاد شغل و جذابیت‌هایی برای این شهر است که از مهاجرت اهالی این شهر به شهرهای دیگر جلوگیری کند.

در ادامه سنایی‌مهر؛ مدیر حوزه‌های علمیه شهرستان به سرقت‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی سطح شهر اشاره کرد و گفت: در بین سارقان و بزهکاران این‌طور جا افتاده که سرقت‌های کمتر از ۲۰ میلیون تومان آزاد است که این باعث افزایش بزهکاری در شهر می‌شود.

وی به ساختمان عمارت که از بناهای فرهنگی  و دارای قدمت تاریخی در  شهرستان است، اشاره و تصریح کرد: ساختمان عمارت که باید نمایان‌گر فرهنگ شهر باشد به جولان‌گاه معتادان و لانه فساد تبدیل شده و اگر متولی آن میراث فرهنگی است باید در حل این مشکل ورود کند.

وی ساختمان حوزه علمیه خواهران و برادران را از لحاظ ساختار امنیتی و فضای آموزشی در سطح پایینی دانست و گفت: این ساختمان چندین بار مورد سرقت قرار گرفته و باز هم مستعد سرقت است و به هزینه‌های عمرانی ویژه‌ای نیاز دارد.


۲۵ روستای کنگاور مشکل آب شرب دارد

سلطان‌ آبادی عضو شورای اسلامی شهر کنگاور نیز در ادامه اعتبارات عمرانی روستاها را در دوسال اخیر بسیار کم عنوان کرد و ابراز داشت: ۲۵ روستا از روستاهای کنگاور مشکل آب شرب دارند که تبدیل به نارضایتی عمومی در سطح شهرستان شده است.


انتظار ۲۰ ساله مردم کنگاور را پایان دهید

سلطان‌آبادی در ادامه به نیمه‌کاره ماندن سد آناهیتا اشاره و خاطرنشان کرد: مردم نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند که با تکمیل پروژه سد آناهیتا به انتظار آنها پایان دهید.

وی در ادامه به تشریح وضعیت زیرگذر سلطان‌آباد نیز اشاره و افزود: این زیر گذر زیرساخت خوبی ندارد و بیشترین تصادف و کشته‌ها را در این مسیر شاهد هستیم.

سلطان‌آبادی به مشکلاتی نظیر رهاسازي فضولات حیوانی، پسماند علوفه و تخریب راه‌ها که شرکت شیر و دام برای مردم به وجود آورده اشاره کرد و اذعان داشت: با اینکه بارها این مشکلات را به این شرکت تذکر داده‌ایم ولی نسبت به این تذکرات بی‌توجه بوده است.



وظیفه مسئولان حضور در جمع مردم است
حجت‌الاسلام و المسلمین جاهد مرآتی؛ روحانی دهستان فش نیز در ادامه، برگزاری این جلسات را راه‌حلی برای توسعه و بیان مشکلات سطح شهر دانست و اذعان داشت: در دوران دولت‌های گذشته مسئولان به دلیل عدم اعتماد به مردم از حضور در جمع آنها امتناع می‌کردند اما در این دولت انقلابی و مردمی، آقای رئیسی وظیفه مسئولان را حضور در جمع مردم می‌داند.



رتبه یک دانشگاه صنعتی شریف بیکار است

طاهر‌آبادی از معتمدین حاضر در این جلسه نیز گفت: در کنگاور مشکلات اشتغال بیداد می‌کند و با وجود دومین اثر سنگی کشور از لحاظ گردشگری و اشتغالزایی اقدامات خوبی صورت نگرفته است همچنین نخبگان از جمله رتبه یک دانشگاه صنعتی شریف و افراد بسیاری که ساکن شهرستان کنگاور هستند، بیکارند.


۸۰ درصد قاچاق از معابر استان‌های مرزی انجام می‌شود

مسئول جایگاه‌داران شهرستان کنگاور کیفیت جایگاه سوخت این شهرستان را از بسیاری از جایگاه‌های سطح استان بالاتر دانست و از مسئولان خواست که به موضوع نظارت بر خرید و فروش سوخت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سوخت یک کالای استراتژیک سیاسی، امنیتی و اقتصادی است، اذعان داشت: تا به امروز اجازه ندادیم که هیچ بحرانی در این خصوص انجام شود و از این به بعد هم نیازمند تلاش و پیگیری‌های شما در رفع مشکلات هستیم.

حیدرنژاد؛ رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگاور نیز به مشکلات شهرک ولی‌عصر اشاره کرد و خواستار پیگیری و حل این مشکلات شد.

وی با اشاره به مشکلات امنیتی در شهرستان، گفت: با توجه به وسعت شهرستان وجود یک کلانتری پاسخگوی نیاز مردم نیست و ما خواستار اضافه شدن کلانتری دیگری در شهر هستیم.

 

۷۰ درصد زمین‌های کنگاور قول‌نامه‌ای است

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد زمین‌های کنگاور قول‌نامه‌ای است و ما برای حل معضل سند زمین‌های کنگاور تا وزارت کشور هم پیگیری کرده‌ایم که متاسفانه راه به جایی نبرده‌ایم و نیازمند پیگیری مسئولان استانی هستیم.



عدم دعوت از نماینده جامعه عشایری در جلسات
رحمتی؛ نماینده جامعه عشایری با گله از عدم توجه به جامعه عشایری به رشادت‌های آنها در سال‌های جنگ اشاره و عنوان کرد: در هیچ یک از جلسات سطح شهر از نماینده جامعه عشایری دعوت نمی‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد یک شهرک برای عشایر در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است ولی استان کرمانشاه در این خصوص اقدامی انجام نداده و ما از مسئولان می‌خواهیم زمین این شهرک را برای جامعه عشایری تامین کنند.



پیست دومیدانی کنگاور خاکی است
جعفری؛ نماینده جامعه ورزشکاران کنگاور نیز به تلاش و رقابت افراد در انجام ورزش اشاره کرد و داشتن امکانات ورزشی را زمینه‌ساز جذب مردم به این عرصه دانست.



پرچم کنگاور در دیانت و ایثارگری بلنداست

علی شعبانی نیز در این مراسم، اظهار داشت: پرچم شهرستان کنگاور با داشتن ۴۲۳ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم و خیل عظیمی از ایثارگران فداکار همواره در دیانت و ایثارگری برافراشته است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: علی‌رغم ضعف‌ها و مشکلاتی که در شهرستان کنگاور وجود دارد نباید ظرفیت‌های عظیم موجود در آن را نادیده گرفت باید از فضا و ظرفیت بالقوه این شهرستان برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

 

 وی با بیان اینکه بنای مسئولین در استان کرمانشاه بر این است که برای حل ضعف‌ها و کمبودها توجه بیشتری به آنها داشته باشند، گفت: نباید با پاک کردن صورت مسئله کمبودها و ضعف‌های موجود در استان را انکار کرد بلکه باید با تکرار هرچه بیشتر آنها در جهت رفع کاستی‌ها و برطرف کردن ضعف‌ها گام برداشت.

 

شعبانی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر نباید کمبودها را بزرگنمایی کرد و آنها را بزرگتر از ظرفیت‌های موجود نشان داد.

 

وی با بیان اینکه توان، ظرفیت و قدرت موجود برای حل مسائل و مشکلات، بسیار بزرگتر از مشکلاتی است که در استان وجود دارد، تصریح کرد: تمام مسئولین و نیروهای خدوم در جای جای استان بسیج شده‌اند تا بدون منت و با مدیریت استاندار محترم جناب آقای صحرایی مشکلات را تا آنجایی که توان دارند حل کنند.

 

شعبانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود بارها تأکید کرده‌اند که مسئولان نظام باید با خلوص تمام و بدون منت تمام توان خود را برای خدمت به ملت ایران به کار ببندند.

 

وی گفت: باید بحث‌های حاشیه‌ای را کنار گذاشت و از ظرفیت‌های عظیم کنگاور برای حل مشکلات آن بهره بگیریم، در انتخاب فرماندار نیز از ظرفیت‌های مردمی کنگاور و مشاوره با مردم آن استفاده شد.

 

شعبانی با اشاره به اینکه از این رویه همگرایی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی باید در تمام حوزه‌های دیگر نیز بهره گرفت، تصریح کرد: در گذشته در بعضی جاها سوء عملکرد یک مدیر اجرایی باعث ایجاد مشکل یا مشکلاتی در سطح استان کرمانشاه شده است.

 

وی ادامه داد: متأسفانه این مشکلات که با تدبیری مناسب می‌توانستند در زمان خود حل شوند، با بی‌توجهی مواجه شده و در کنار دیگر مشکلات انباشته شده‌اند اما این مشکلات انباشته شده نیز بیشتر و بزرگتر از اراده، توان و ظرفیت‌های موجود در استان نیستند از این رو با تکیه بر این ظرفیت‌ها، تمام مشکلات موجود در استان علی الخصوص شهرستان کنگاور قابل حل هستند.

 

شعبانی خاطرنشان کرد: استاندار محترم و مجموعه پرتلاش ایشان تمام توان خود را در استفاده از ظرفیت‌ها برای حل مشکلات تک تک شهرستان‌ها و نقاط استان پای کار آورده‌اند و اکنون در استان تقریباً مشکلی که اقدامات اولیه برای رفع و حل آن انجام شده باشد، وجود ندارد.

 

وی گفت: مثلاً در همین شهرستان کنگاور تمام مشکلات و مسائل بر سر راه تبدیل بخش گودین به شهر رفع شده و کارهای آن در وزارت کشور نیز به پایان رسیده و هم اکنون در هیئت دولت در حال بحث و بررسی است.

 

شعبانی بیان کرد: کنگاور ظرفیت‌های بسیار عظیمی در حوزه‌های مختلف دارد که امیدواریم با بهره‌گیری از آنها و کار خالصانه از مشکلات موجود در شهرستان بکاهیم و تمام توان خود را برای خدمت به مردم شریف این خطه غیور و شهید‌پرور به کار بگیریم.




ظرفیت فوق‌العاده کنگاور با همدلی قابل حل است
شعبانی یادآور شد: کنگاور دروازه شرقی استان است و ما تلاش می‌کنیم که با فراهم کردن امکانات  و حل کردن مشکلات شهروندان کنگاور به کنگاوری بودن خود افتخار کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از