حالت تاریک
امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب:

جهاد تبیین در موضوعات علمی کشور مهم است

جهاد تبیین در موضوعات علمی کشور مهم است

امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب گفت: جهاد تبیین در موضوعات علمی کشور بسیار مهم است و لذا ما باید تلاش‌ها و دستاوردهای علمی کشور را در جامعه تبیین کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، مراسم بصدا درآمدن زنگ پژوهش در سطح مدارس شهرستان سرپل‌ذهاب و بصورت نمادین در آموزشگاه پسرانه نمونه دولتی صدرا باحضور امام جمعه، معاونت برنامه ریزی وا مورعمرانی فرماندار و جمعی از مسئولا محلی شهرستان برگزارشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساداتی در این مراسم اظهار داشت: معلمین علاوه بر علم، درس زندگی کردن را هم به دانش آموزان یاد می‌دهند و لذا مقام معلم بسیار بالا و قابل احترام است و باید همواره قدردان زحمات معلمین دلسوز و وظیفه‌شناس بود.

امام جمعه گفت: یکی از عوامل موفقیت در زندگی توکل به معنای ناامید و خسته نشدن و تلاش و کوشش کردن است و اگر این تلاش وکوشش همراه با ایمان و قدرت لایزال الهی باشد قطعا به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ما باید همواره خداوند را ناظر براعمال و رفتارخود بدانیم که این امر سبب موفقیت انسان در زندگی و سعادت او در آخرت می‌شود.

امام جمعه شهرستان گفت: امروز کشورهایی که از نظر علمی موفق هستند در ابعاد مختلف دیگر هم چون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… نیز موفق هستند و لذا علم و دانش به انسان قدرت می‌دهد و برای یک ملت و کشور پادشاهی به ارمغان می‌آورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساداتی خاطرنشان کرد: ر هبر انقلاب همواره به کسب علم و دانش تاکید بسیاری دارند، رشد علم در ۴۵ساله انقلاب وجود داشته اما کافی نیست.

وی اذعان داشت: رهبر انقلاب در دیدارهای مختلفی که با دانش آموزان دارند همواره بر نسل جوان و نوجوان کشور تاکید دارند و می‌فرمایند «این نسل کنونی (نسل جوان و نوجوان) نسلی است که ایران را به آن جایگاه واقتداراصلی خود می‌رسانید» این اقتدار با علم و توانمندی حاصل می‌شود و لذا این نسل دانش آموز باید در کسب علم و دانش تلاش بسیار داشته و درک نار تحصیل علم، اخلاق انسانی و اسلامی را هم در خود رشد دهند که در این صورت از آینده سازان کشور خواهند بود.

ساداتی در پایان با تأکید بر جهاد تبیین، افزود: جهاد تبیین در موضوعات علمی کشور بسیار مهم است و لذا ما باید تلاش‌ها و دستاوردهای علمی کشور را در جامعه تبیین کنیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از