حالت تاریک
مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب خبر داد:

تأمین برق صنایع تولیدی از طریق دیزل‌ژنراتور

تأمین برق صنایع تولیدی از طریق دیزل‌ژنراتور

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب گفت: با توجه به قانون مانع‌زدایی از صنعت که در مجلس شورای اسلامی مصوب شد تمام صنایع تولیدی مکلف شدند که برق مصرفی خود را از طریق دیزل‌ژنراتور تأمین کنند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ جعفر الفتی‌نیا عصر امروز یک‌شنبه در چهل و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به قانون مانع‌زدایی از صنعت که در مجلس شورای اسلامی مصوب شد تمام صنایع تولیدی مکلف شدند که برق مصرفی خود را از طریق دیزل‌ژنراتور تأمین کنند. 

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب افزود: در عوض دولت نیز موظف است مشوق‌هایی را در اختیار این واحدها قرار دهد که برخی از آنها عبارتند از: خرید تضمینی با نرخ بالا و تأمین سوخت با نرخ نیروگاهی. 

وی گفت: با وجود این مشوق‌ها نصب دیزل‌ژنراتور برای این واحدها بسیار به‌صرفه خواهد بود و آنها را از دوره مدیریت مصرف مستثنی خواهد کرد این واحدها همچنین در حوزه تأمین سوخت و اتصال به شبکه کمک‌های لازم را دریافت خواهند کرد و ان‌شاءالله تسهیلات لازم با بهترین شرایط و کمترین هزینه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

الفتی‌نیا خاطرنشان کرد: نمی‌توان به خاطر دوره ۲۱ هفته‌ای اوج مصرف برق اقدام به ساخت نیروگاه‌های جدید در کشور کرد بنابراین بهتر است واحدهای صنعتی با نصب ژنراتور، برق مورد نیاز خود را تأمین کنند که در این راستا ستاد تسهیلات، مصوبات خوبی برای برخورداری واحدهای تولیدی-صنعتی از برخی معافیت‌های گمرکی-مالیاتی داشت.

وی افزود: شرکت برق منطقه‌ای غرب راهنمایی‌ها و مجوزهای لازم برای اتصال به شبکه را به واحدهایی که بیش از ۷ مگاوات برق مصرف دارند ارائه خواهد داد.

الفتی‌نیا در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به گنبد حرارتی که در منطقه و در غرب آسیا مستقر شده است شاهد برنامه‌های پیش‌بینی شده در قطع برق در کشورهای همسایه هستیم. 

پیک مصرف برق در تابستان امسال از ۷۷ هزار مگاوات عبور کرد

وی گفت: در تابستان امسال رکوردهای ثبت‌شده در سال‌های گذشته زده شده است، به گونه‌ای که پیک مصرف برق از ۷۷ هزار مگاوات عبور کرده است. 

الفتی‌نیا خاطرنشان کرد: مصرف برق در امسال ۸ درصد بیش از سال گذشته بوده است که این شرایط تلاش تمام دست‌اندرکاران در حوزه برق را می‌طلبد.

معافیت مالیاتی برای واحدهایی که از ژنراتور استفاده می‌کنند

در ادامه جهانبخش شُکری اظهار داشت: در جلسه امروز به برخی از مشکلات مبتلا به استان، با حضور نمایندگانِ نهادها، دستگاه‌ها ادارات و واحدهای مختلف پرداخته شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: یکی از درخواست‌ها و پیشنهادهای واحدهای صنعتی این بود که بتوانند با استفاده از معافیت گمرکی اقدام به وارد کردن ژنراتور از خارج کنند.

وی گفت: در این رابطه مصوب شد تا با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم با مرکز، صنایعی که اقدام به واردکردن ژنراتور برای تولید برق واحدهای خود می‌کنند، از مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شوند.

شُکری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که کشور با مشکل برق دست به گریبان است، اقدام این واحدها و نیز مصوبه ستاد تسهیل بسیار حائز اهمیت است. 

وی گفت: همچنین در این جلسه درخواست شد تا با توجه به وضعیت قطعی برق، ادارات و سازمان‌های ذی‌ربطی همچون دارایی، بانک‌ها و تأمین اجتماعی به واحدهای تولیدی برای پرداخت دیون خود زمان دهند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از