حالت تاریک
مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه خبر داد:

تأمین ۳۰۰تن میوه شب عید در کرمانشاه

تأمین ۳۰۰تن میوه شب عید در کرمانشاه

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: برای ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان، حدود ۱۰۰ تن سیب‌درختی آذربایجان غربی و ۲۰۰ تن پرتقال تامسون شمال تدارک دیده‌ شده است.

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: برای ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان، حدود ۱۰۰ تن سیب‌درختی آذربایجان غربی و ۲۰۰ تن پرتقال تامسون شمال تدارک دیده‌شده است که در حال حاضر پرتقال به استان منتقل و تا هفته آینده هم سیب به استان منتقل می‌گردد و ذخیره‌سازی انجام می‌شود و بخش دیگر اقلام ماه رمضان خرما است که به‌اندازه کافی در استان تهیه‌شده است.

 

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دو اتحادیه دامداران و شرکت صنفی کشاورزی به‌عنوان عامل تأمین و توزیع گوشت منجمد و گوشت گرم گوساله و گوسفندی معرفی‌شده است؛ که برای پایان سال با تهیه این اقلام در قالب کالاهای تنظیم بازار در ایام عید نوروز و ماه رمضان توزیع کنند تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.

 

صفایی با اشاره به ایجاد روستا بازارها در سطح استان عنوان کرد: ۱۰ روستا بازار در ۱۰ تا شهرستان تجهیز شده است از جمله شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی، قصر شیرین، سرپل‌ذهاب، اسلام‌آباد غرب، سنقر، کرمانشاه، هرسین و صحنه جاهای هستند که برای ایام عید روستا بازار ایجادشده است.

 

وی در ادامه افزود: در این روستا بازارها کالاها زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد، کالاهای اساسی و نیز تعداد کالابرگ‌های الکترونیک در این بازارها توزیع و عرضه می‌شود که به‌صورت یک برنامه کاری منسجم در روستا بازارهای سطح استان در حال انجام است.

 

صفایی گفت: اقلام مهمی که در روستا بازارها توزیع می‌شود روغن نباتی و روغن مایع، برنج‌های داخلی و خارجی، قند، شکر، ماکارونی و رب گوجه‌فرنگی از دسته اقلامی هستند که این بازارها توزیع می‌شوند و قیمت بعضی از کالاها ۱۵ تا ۲۰ درصد از بازار پایین‌تر است.

 

مدیرکل تعاون روستایی استان از تأمین کود اوره و قرارداد خرید تضمینی با کشاورزان خبر داد و گفت: تأمین کود اوره موردنیاز کشاورزان حدود ۱۰ هزار تن برای کل استان در نظر گرفته‌شده و تا ۱۵ اسفندماه امسال کشت قراردادی گندم، جو، کلزا و گل‌رنگ، داریم و این چهار محصول در دستور کار ما بوده است که از آبان ماه آغاز و تا ۱۵ اسفندماه هم تمدیدشده است.

 

صفایی در ادامه تأکید کرد: این موضوع به‌صورت خرید تضمینی و هم اینکه ۲۰ درصد تخفیف برای مواد اولیه کشت محصولشان در نظر گرفته‌شده و در حال حاضر هم هیچ‌گونه پولی دریافت نمی‌شود و زمان تحویل محصول هزینه‌ها دریافت می‌شود.

 

مدیرکل تعاون روستایی کرمانشاه در پایان عنوان کرد: در زمان تحویل محصول برای هر تن ۱۵۰ هزار تومان به‌عنوان جایزه حمل به کسانی که قرارداد می‌بندند در نظر گرفته‌شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از