حالت تاریک
آیت‌الله علماء:

تشریفات زائد مانع ازدواج آسان است

تشریفات زائد مانع ازدواج آسان است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: علاوه بر مهریه‌های گزاف، تشریفات زائد هم مانع از ازدواج آسان می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت‌الله علما در مراسم جشن وصال و اهدای جهیزیه به ۵۰۰ زوج جوان که امروز در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن هدف از ازدواج مودت و محبت عنوان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: ظواهر مسائل مالی، زندگی را حفظ نمی‌کند و موجب پایداری آن نخواهد شد بلکه مودت و محبت سبب قوام زندگی می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین مسائل در ازدواج آسان را پرهیز از تشریفات زائد عنوان کرد و افزود: علاوه بر مهریه‌های گزاف، تشریفات زائد هم مانع از ازدواج آسان می‌شود.

آیت‌الله علما تصریح کرد: در زمان گذشته پدران و مادران ما بیش از ۶۰ تا ۷۰ سال بدون تشریفات زندگی می‌کردند.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های زندگی چشم و هم‌چشمی است، خاطرنشان کرد: در زندگی مشکلات و تزاحم وجود دارد اما قیاس کردن با یکدیگر راهکار نیست بلکه باید زندگی را مدیریت کرد.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه فخرفروشی‌های بیجا و تکیه بر روی مسائل دنیویی برای زندگی مشکل‌آفرین می‌شود، گفت: ازدواج ساده و آسان حضرت فاطمه زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) بهترین الگو برای جوانان در برگزاری سنت حسنه ازدواج هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیروزی فلسطینی‌ها در عملیات‌الاقصی اشاره کرد و گفت: امام راحل از سال ۱۳۴۲ از نابودی اسرائیل سخن گفته بودند.

تشریفات زائد مانع ازدواج آسان است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از