حالت تاریک
سرپرست سازمان امور عشایری کشور مطرح کرد:

تغییر عرصه دفاع از نظامی به امنیت اقتصادی

تغییر عرصه دفاع از نظامی به امنیت اقتصادی

سرپرست سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه امروز عرصه دفاع، به دفاع از امنیت اقتصادی، غذایی، فرهنگی و سیاسی کشور تغییر کرده است، گفت: جامعه عشایری در تأمین امنیت غذایی کشور نقش ویژه‌ای دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سیاوش احمدی‌میرقائد امروز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: عشایر الگوی ارزشمند کشور در بخش تولید و نقش‌آفرینی در تمامی عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

 

سرپرست سازمان امور عشایری کشور افزود: عشایر استان کرمانشاه در طول سال‌های متمادی نقش مهمی در حوزه تولید و دفاع از مرزهای میهن عزیز ایران داشته‌اند.

 

وی با اشاره به لزوم ایجاد درآمد پایدار برای عشایر، بیان کرد: درآمد عشایر متکی به دام است و از این منظر درآمد پایداری ندارد، لذا طرح‌های جدید و اقتصادی مثل توجه به صنایع دستی، گردشگری، گیاهان دارویی برای عملیاتی شدن در جامعه عشایری باید وارد فاز اجرایی شوند.

 

احمدی‌میرقائد در ادامه گفت: نقش‌آفرینی مستمر بخش‌های مختلف سازندگی مجموعه سپاه پاسداران در رفع محرومیت از چهره جامعه عشایری بی‌نظیر و ماندگار است.

 

این مسئول با اشاره به نقش دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به معیشت جامعه عشایری، بهداشت، آموزش، همچنین کمک به تنوع‌بخشی به سبد تولیدی این قشر مولد دارد.

 

احمدی‌میرقائد به طرح تولید قراردادی گوشت اشاره کرد و گفت:  طرح مذکور تحول بسیار خوبی در میزان تولید این محصول استراتژیک میان عشایر کشور خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه امروز عرصه دفاع، به دفاع از امنیت اقتصادی، غذایی، فرهنگی و سیاسی کشور تغییر یافته است، افزود: جامعه عشایری در تأمین امنیت غذایی کشور نقش ویژه‌ای دارند و باید زمینه لازم را برای این جامعه تولید کننده فراهم کنیم تا به شکل بهتری به این نقش مهم بپردازند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از