حالت تاریک
استاندار کرمانشاه تأکید کرد:

تلاش برای انجام اقدامی قرآنی در ماه رمضان

تلاش برای انجام اقدامی قرآنی در ماه رمضان

استاندار کرمانشاه خواستار برگزاری اقدامات و گام‌های بزرگ و اثربخش قرآنی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان در استان کرمانشاه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در دیدار شورای قرآن استان که به تازگی تشکیل شده است، با بیان اینکه انجام فعالیت‌های قرآنی موجب تعالی و سعادتمندی در جامعه می‌شود، خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای گسترش فعالیت ‌های قرآنی با دعوت و مشارکت همه صنف‌ها و اقشار مختلف استان شد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات همه وظیفه داریم که برای گسترش مفاهیم و معارف قرآنی که سعادتمندی جامعه را به‌دنبال دارد، تلاش کنیم و در این راستا همدل و همراه با به‌کار گیری ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود نهایت اهتمام خود را به‌کار بگیریم.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای مزیت‌های گسترده در بخش‌های مختلف است و با به‌کارگیری این مزیت‌ها می‌توان مسیر پیشرفت را هموارتر کرد، ادامه داد: همچنین ظرفیت‌های خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در استان وجود دارد که می‌تواند موفقیت‌های بیشتری را برای گسترش مفاهیم قرآنی و ایجاد انگیزه بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان رقم بزند.

 

وی خواستار شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها در خصوص توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان شد و بر انتخاب اولویت‌ها بر محور چند موضوع برای پیشبرد بهتر و دقیق تر امور قرآنی تاکید کرد.

 

صحرایی گفت: با شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها سریعتر و بهتر به نتیجه دلخواه خواهیم رسید و اثرات آن در جامعه نمایان‌تر خواهد شد.

 

استاندار کرمانشاه همچنین بر هدف‌گذاری در مسیر فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد که بر اساس آن باید اقدامات و برنامه‌های تاثیرگذار برای چند مدت آینده مشخص شود و اظهار داشت: با این کار انگیزه، توان و تلاش بیشتری برای حرکت در مسیر فعالیت‌های قرآنی در جامعه ایجاد می‌شود.

 

وی افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید به سمت جذب حداکثری حرکت کنیم و این فرمایش در مجموعه‌های مختلف به ویژه فعالیت‌های قرآنی می‌تواند محور کار قرار گیرد و تمام اقشار را در این مسیر با انگیزه‌های بیشتر  جذب و همراه ساخت.

 

صحرایی در ادامه خواستار برگزاری مراسمات بزرگ و اثربخشی با انجام یک کار و فعالیت قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در استان شد و گفت: از همین امروز باید بسترها را برای این موضوع مهم فراهم و در آن مسابقات بزرگ حتی با حضور قاریان کشور عراق و با حضور صنوف مختلف برگزار کرد.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با انجام این مسابقات و مراسمات فضای متفاوتی در استان ایجاد می‌شود و  روح و مفاهیم قرآنی بیش از پیش در استان گسترش پیدا می‌کند.وی همچنین بر ضرورت توجه به نسل کودک و نوجوان جامعه برای گسترش و حرکت در مسیر فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از