حالت تاریک
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

۱۳ شهرستان در استان کرمانشاه تنش آبی دارد

۱۳ شهرستان در استان کرمانشاه تنش آبی دارد

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در ۱۳ شهرستان تنش آبی وجود دارد که با بارش‌های اخیر این مشکل به صورت مقطعی حل شده است.

 

الله‌بخش همه‌خانی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در رابطه با آب شرب استان کرمانشاه می‌توان گفت در ۱۳ شهرستان استان کرمانشاه تنش آبی داریم، که با بارندگی‌های اخیر این مشکل به صورت مقطعی تا حدودی حل شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: بارش برف تبدیل به آب زیرزمینی خواهد شد و تقریباً قریب به ۸۰ درصد منابع آب استان کرمانشاه از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود، با توجه به بارش‌های مقطعی در شهرهایی که سد دارند و بخشی از تأمین منابع آب از آن صورت می‌گیرند از لحاظ ذخیره آب دارای وضعیت مناسبی هستند.

همه‌خانی اذعان کرد: از ۱۳ شهرستانی که درگیر تنش آبی هستند چهار شهرستان درگیر تنش شدید هستند که جزو پروژه‌های اضطراری وزیر نیرو قرار دادیم؛ چهار شهر پر تنش آبی شامل کرمانشاه، جوانرود، کنگاور و هرسین است که هر هفته وضعیت پروژه‌های آن‌ها در سامانه رصد برای نظارت مستقیم وزیر نیرو بارگزاری می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای رفع تنش آبی تمامی شهرستان‌ها برنامه‌ریزی‌های موثری صورت گرفته و طبق دستورالعملی که توسط مدیرعامل استان صادر شده است در حال تلاش برای کاهش تنش آبی در استان هستیم و امیدواریم در تابستان امسال شاهد کم‌ترین میزان تنش آبی باشیم.

همه‌خانی در پایان با اشاره به میزان مصرف آب شرب در استان، بیان کرد: میزان مصرف آب شرب استان کرمانشاه، سالیانه بالغ بر ۲۰۰ میلیون مترمکعب است که متأسفانه در سرانه مصرفی در کشور، جزو استان‌های پر مصرف هستیم و در پیک مصرف چیزی حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه مصرف داریم.

انتهای خبر/

حمیدرضا حاتمی 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از