حالت تاریک
سرباز زدن دستگاه‌های فرهنگی از گرامیداشت جشنی بزرگ؛

جای خالی فضاسازی‌های شایسته هفته وحدت در کرمانشاه

جای خالی فضاسازی‌های شایسته هفته وحدت در کرمانشاه

مرصادنیوز: دستگاه‌های فرهنگی استان کرمانشاه در ایام گرامیداشت هفته وحدت به بهانه مردمی‌سازی برگزاری مراسم جشن‌ از فضاسازی‌های حداقلی هم شانه خالی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، صبا مرجانیان* در یادداشتی نوشت: بزرگداشت هفته وحدت به‌ویژه در استان کرمانشاه که مذاهب و فرقه‌های مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند بسیار حائز اهمیت است با این حال در اقدامی عجیب امسال شاهد انفعال دستگاه‌های فرهنگی در این استان بودیم. دستگاه‌های فرهنگی استان کرمانشاه به‌بهانه مردمی‌سازی برگزاری جشن ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در هفته وحدت بسیار ضعیف عمل کردند و آن گونه که شایسته بود حال و هوای این جشن بزرگ بر شهر حاکم نشد. گذشته از عملکرد بسیار ضعیف دستگاه‌های فرهنگی حتی در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، باز هم شاهد ضعف مدیریتی شهرداری کرمانشاه بودیم که البته در مراسمات قبلی هم به همین روال عمل کرده است.

آنچه عجیب‌تر به‌نظر می‌رسد برگزاری ویژه برنامه‌ای با شکوه به‌بهانه روز سالمند آن هم با ایراد سخنرانی از سوی شهردار کرمانشاه است درحالی که متولیان امر در این نهاد تلاشی برای فضاسازی‌های شهری متناسب با جشن بزرگ هفته وحدت نکردند!
به راستی در شرایطی که دشمن با همه توان خود درصدد مبارزه فرهنگی با ملت ایران است چرا همچنان برخی از مسئولان به‌ویژه متولیان امر در دستگاه‌های فرهنگی در خواب غفلت به سر می‌برند مگر این افراد از اهمیت اقدامات فرهنگی بی‌خبرند؟

بی‌بصیرتی مسئولان تهدیدی جدی برای سلامت نسل جوان است و صد البته نباید در مواجهه با چنین اقداماتی مسامحه صورت گیرد زیرا عملکرد ضعیف مسئولان در حوزه فرهنگی سبب ترویج سبک زندگی غربی و فراموشی تمدن اسلامی ما شده است.

مسئولان امر باید برای آگاه‌سازی نسل جوان از هیچ تلاشی دست برندارند نه اینکه با سوء مدیریت و بی‌بصیرتی خود آب به آسیاب دشمن بریزند که چنین کاری در حکم خیانت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

* فعال رسانه‌ای و سردبیر شبکه اطلاع رسانی مرصاد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از