حالت تاریک
فرماندار هرسین:

جشنواره گلیم هرسین برگزار می‌شود

جشنواره گلیم هرسین برگزار می‌شود

فرماندار هرسین از برگزاری جشنواره گلیم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ابوطالب ایتوندی صبح امروز یکشنبه در اولین جلسه هماهنگی به منظور برگزاری جشنواره گلیم در شهرستان هرسین، اظهار داشت: در جشنواره از تمامی ظرفیت‌ها به منظور معرفی هر چه بیشتر صنعت گلیم و هنر فاخر گلیم‌بافی استفاده خواهد شد.

فرماندار هرسین گفت: در این جشنواره همه دستاوردهای هنرمندان و صنعت‌گران هرسینی در حوزه صنایع‌دستی با پیوست‌های فرهنگی و اقتصادی معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: به منظور اقتصادی‌سازی گلیم هرسین پژوهش‌های ارزنده‌ای صورت گرفته است و چنانچه این پژوهش‌ها جنبه عملیاتی پیداکند، مطمئناً هنرمندان از مزایای اقتصادی آن نیز بهره‌مند خواهند شد.

ایتوندی بیان داشت: معرفی فعالان و نخبگان شهرستان در حوزه‌های مختلف از دیگر اهداف جشنواره است.

در ادامه جلسه امین کوگانی؛ معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه ضمن تاکید بر اجرای مستمر و هدفمند این‌گونه جشنواره‌ها، معرفی گلیم هرسین را حق مردم این شهرستان دانست و افزود: این‌گونه مراسمات باید در خور و شأن مردم فرهیخته دیار دارالمومنین هرسین باشد.

انتخاب زمان و مکان اجرای مراسم، شناسایی فعالان و نخبگان سایر رشته‌های صنایع دستی و چگونگی توانمندسازی جامعه هدف با استفاده از اقتصادی‌سازی گلیم بخشی از مصوبات و موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از