حالت تاریک
استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

جمعیت قابل توجه جوانان کرمانشاهی جویای کار

جمعیت قابل توجه جوانان کرمانشاهی جویای کار

استاندار کرمانشاه با تاکید بر موضوع اشتغال، گفت: جمعیت قابل توجهی از جوانان تحصیل کرده استان جویای کار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی امروز دوشنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات شهدای دولت تشکیل شد، اظهار داشت: از تلاش‌های همه مسئولان که با هم‌افزایی استان را در مسیر حرکت سریع‌تر و جدی‌تر برای رسیدن به اهداف متعالی یاری کرده‌اند تشکر می‌کنم.

 

استاندار کرمانشاه افزود: آنچه که ما در استان کرمانشاه با آن مواجه هستیم را می‌توان در دو زیر شاخه مورد توجه قرار داد مورد اول شرایط و میراثی است که از قبل برای استان به‌جا مانده است.

 

وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی محرومیت‌هایی از جانب حکومت منحوس پهلوی بر استان‌های مرزی تحمیل شده بود و زیرساخت‌های استان کرمانشاه نیز دست‌خوش این موضوع شده بود. 

 

صحرایی ادامه داد: پس از انقلاب عرصه خدمت فراهم شد اما با وقوع جنگ تحمیلی و پس از آن نیز با ظهور پدیده‌هایی هم‌چون جنگ و داعش در کشورهای همسایه و منطقه، رشد سرمایه‌گذاری در استان تضعیف شد. 

 

صحرایی افزود: به لطف الهی و به برکت خون شهدای مدافع حرم گشایش‌هایی در سال‌های اخیر در فضای امنیتی و اقتصادی استان ایجاد شده و زمینه‌های شکوفایی استان فراهم شده است که می‌توان شتاب پیشرفت استان را افزایش داد.

 

وی خاطرنشان کرد: مورد دوم درباره شرایط فعلی استان است هم اکنون استان کرمانشاه از یک جمعیت قابل توجه از جوانان جویای کار برخوردار است. 

 

صحرایی تصریح کرد: وظیفه مسئولان در کشور و استان ایجاد شغل برای جوانان شریف استان و زدودن چهره بیکاری و فقر از چهره استان کرمانشاه است.

 

کاهش سه برابری نرخ بیکاری در کرمانشاه 

در این جلسه همچنین مختار احمدی اظهار داشت: در ۹ ماهه اول سال‌جاری تاکنون ۲۲ جلسه کارگروه اشتغال به ریاست استاندار تشکیل شده است.

 

مدیرکل اداره کار، رفاه و امور اجتماعی با بیان اینکه در بند دو تبصره ۱۶ حائز رتبه دوم هستیم، افزود: ۱۱ هزار میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری اختصاص یافت با معرفی طرح‌ها ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

 

وی گفت: از اعتبارات در حوزه مشاغل خانگی امسال از ۲۱۳ میلیارد تومان تاکنون ۱۴۲میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

احمدی گفت: یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک مهر و رسالت است که درخواست داریم این موانع مرتفع شود، بانک مهر در مرحله اول ۹۰ میلیارد به مشتریان پرداخت کرده اما ۲۰ میلیارد در مرحله دوم متوقف شده است.

 

وی همچنین با اشاره به آمار سامانه رصد گفت: ۳۳ هزار و ۶۲۰ فرصت شغلی معادل ۹۷ درصد ثبت شده است.

 

احمدی با اشاره به تصریح کرد: روند کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه گفت: چهارمین استان در کاهش نرخ بیکاری بوده‌ایم طوری که سه برابر میانگین کشوری کاهش پیدا کرده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از