حالت تاریک
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور:

جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار عدالت‌خواهی است

جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار عدالت‌خواهی است

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور با بیان اینکه مبارزه با فساد باید با قدرت انجام گیرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار عدالت‌خواهی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رسول بهرامی‌پور صبح امروز چهارشنبه در همایش مطالبه‌گری حقوق عامه و مبارزه با فساد در پرتو گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از عواملی که سبب شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در سال ۴۲ شد و سپس در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید احقاق حقوق عامه، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد بود.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور گفت: پرچم عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد توسط ملت ایران برافراشته شد و تاکنون این مبارزه ادامه دارد و محدود به زمان و مکان خاصی نیست و یکی از شرایط رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی باقی‌ماندن در ریل عدالت‌طلبی و فسادستیزی است که توسط افرادی مانند شهید آیت‌الله رئیسی دنبال شده است.

بهرامی‌پور بیان کرد: صیانت از حقوق عامه نیازمند روحیه مردمی، انقلابی، فسادستیزی و عدالت‌خواهی است و رهبر معظم انقلاب با قدردانی از مسئولان قضایی اعلام کردند تا رسیدن به اجرای کامل عدالت فاصله داریم و باید تلاش بیشتری در این مسیر به‌کار گرفته شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی تمام مردم وظیفه حفاظت و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران را برعهده دارند زیرا برای دفاع از این انقلاب و کشور خون‌های بسیاری فدا شده و وظیفه داریم از دستاوردهای این نظام با روحیه مطالبه‌گری حفاظت کنیم و حقوق‌دانان بسیجی می‌توانند با بهره‌گیری از ابزار لازم صیانت از حقوق عامه را داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور افزود: تشکیل تمدن نوین اسلامی پس وقوع انقلاب و پیروزی هم‌اکنون در مرحله دولت اسلامی قرار دارد و نیاز داریم تا با تشکیل دولت تراز اسلامی زمینه شکل‌گیری تمدن اسلامی را فراهم کنیم.

بهرامی‌پور بیان کرد: امروز در اداره امور کشور بیش از آن که به قانون نیاز داشته باشیم به اجرای قوانین نیازمندیم و در حوزه قانون‌گذاری نیز به نمایندگانی دارای علم، دانش و مواضع انقلابی نیازمند هستیم تا بتوانیم نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم و وضعیت کشور را بهبود ببخشیم.

وی اضافه کرد: یکی از مصداق‌های مطالبه‌گری و صیانت از حقوق عامه، امر به معروف و نهی از منکر است و متأسفانه امر به معروف تنها به مسائله حجاب محدود می‌شود در صورتی که قانون افشاگران فساد تصویب و ابلاغ شده و ظرفیت بسیار بزرگی برای حقوق‌دانان و آحاد جامعه است.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب طی بند چهارم نسبت به اهمیت تبعیض در توزیع منابع، مدارا با مفسدان اقتصادی و مبارزه با رانت و فساد تأکید دارند و آن را زمینه‌ساز یأس و ناامیدی مردم می‌دانند.

بهرامی‌پور عنوان کرد: قیام عاشورا سراسر درس‌های بزرگی از فسادستیزی، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، امر به معروف و نهی از منکر است و امام حسین(ع) علت نشیدن صدای مردم را لقمه حرام می‌دانند که حضرت سیدالشهدا(ع) برای آگاهی و بصیرت مردم قیام کردند.

وی ادامه داد: تا زمانی که روحیه مطالبه‌گری و فسادستیزی در جامعه حاکم نشود در عرصه مدیریت کشور با مشکلاتی مواجه‌ایم و حقوق‌دانان بسیجی باید فعالیت بیشتری در زمینه احیا و احقاق حقوق عامه داشته باشند زیرا منابع کشور بیت‌المال است و مردم از امروز از بسیاری از ترک فعل‌ها گلایه‌مند هستند و باید با مدیران کم‌کار برخورد شود.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور گفت: از تمام حقوق‌دانان بسیجی استان کرمانشاه دعوت می‌کنیم تا با تشکیل گروه‌های مردم‌نهاد نسبت به استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ایجاد شده بهره‌مند شوند و جریان مطالبه‌گری را تقویت کنند.

بهرامی‌پور خاطرنشان کرد: حضور پر شور مردم در انتخابات رأی به نظام اسلامی و تجدید بیعت با رهبر انقلاب و شهیدان است اما باید عدم شرکت سایر افراد در فرآیند انتخابات و تصمیم‌گیری برای امور کشور ریشه‌یابی شود.

وی تصریح کرد: شهید رئیسی در زمان تصدی ریاست قوه مجریه و قضائیه نسبت به مبارزه با جریان فساد و انحصارطلب اهتمام ویژه داشتند یکی از مصادیق آن حذف امضاهای طلایی صدور مجوز کسب و کار بود و راه‌اندازی کامل دولت الکترونیک می‌تواند بروز بسیاری از فسادها را کنترل کند و دستگاه‌های نظارتی نیز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از