حالت تاریک
امام جمعه سرپل‌ذهاب:

حضور مردم در انتخابات نماد تحقق مردم‌سالاری دینی‌است

حضور مردم در انتخابات نماد تحقق مردم‌سالاری دینی‌است

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: حضور مردم در انتخابات و اداره کشور نماد بزرگ تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، اظهار داشت: سنت خطبه‌خوانی و جهاد تبیین را حضرت فاطمه زهرا(س) بنیان نهاد و در زمان ما بزرگترین کسی که جهاد تبیین کرد امام راحل بود.

وی افزود: افرادی امروز وجود دارند که می‌خواهند حضور مردم در اداره کشور که نماد بزرگ تحقق مردم‌سالاری دینی در کشور است تضعیف شود تا حرف امام راحل دروغ در بیاید در واقع هدف این افراد خلاف نشان‌دادن وعده الهی است که این یک حرکت خصمانه است و باید در برابر آن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی با اشاره به انتخابات پیش رو، اذعان داشت: انتخابات یک وظیفه است و هرکسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی ایران و با دین اسلام مخالفت کرده است.

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه احساس وظیفه نسبت به انتخابات امروز یکی از کارهای نقد جامعه مجاهد در جهاد تبیین است، در ادامه با اشاره به نگاه غرب به مقوله زن، گفت: حاصل و ملخص سیاست و رویکرد تمدن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت‌جویی خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی افزود: زنان ایران زمین قبل از اسلام حجاب داشتند و زنان عرب جاهلی پیش از اسلام فاقد این نوع پوشش بودند و اینکه گفته می‌شود این اعراب بودند که بر ایرانیان حجاب عربی را تحمیل کردند شبهه‌ای بی‌پایه و بی اساس است.

وی تصریح کرد: در روش نسخ اعلام می‌شود که دین اساسا نسخ شد و عصر دین‌داری به پایان رسید و بشر به دین نیازی ندارد، فرقه‌های ضاله بهائیت، ازلیت و بابیت پس از طرح آئین خود می‌گفتند که دوره اسلام به سر رسیده است اما در سیاست مسخ نیز وارونه جلوه دادن تعالیم دینی و ارائه روایتی مدرن از دین اسلام مدنظر است و مفاهیم و ارزش‌های آن مثل عفاف و حجاب مسخ شده است.

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب اذعان کرد: در دوران پهلوی سیاست عفاف‌ستیزی به گسترده‌ترین شکل انجام می‌گرفت اما در دوران انقلاب این سیاست با شروع جنگ نرم و تهاجم و شبیخون فرهنگی شروع شد که علی‌رغم هشدارهای رهبر انقلاب دولت پنجم و ششم موسوم به دولت سازندگی به آن چندان توجهی نکرد و در دولت هفتم و هشتم موسوم به دولت اصلاحات سیاست پنهان ضدیت با عفاف و حجاب در قالب فعالیت برای احقاق حقوق زنان با محوریت فمنیست‌های نفوذی دنبال شد که در جریان انتخابات سال ۸۴ این سیاست خود را کاملا نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی افزود: در دولت‌های نهم و دهم که هرچند با شعارها و رویکردهای انقلابی شروع به‌کار کرد اما در حوزه فرهنگی مبتلا به لیبرالیسم فرهنگی بود و این جنبش‌ها به مرور با نفوذ جریان انحرافی مهار نشد بخش مهمی از جنبش سبز در فتنه سال ۸۸ با این سیاست ایجاد شد و پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد: در دهه ۹۰ با روی کار آمدن دولت‌های یازدهم و دوازدهم این سیاست تبدیل به جنبش شد و به شکل پویش‌هایی نظیر «نه به حجاب اجباری » «کمپین یک میلیون امضاء»، «چهارشنبه‌های سفید » و «دختران خیابان انقلاب» ، «آزادی یواشکی» و ... با قدرت شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از داخل و خارج موضوع حجاب را مورد محاصره قرار داد و مترصد شد تا قضیه‌ای مانند مهسا امینی فرا برسد که دشمن عین قضیه مرگ مهسا امینی را پیش‌بینی نمی‌کرد ولی منتظر اتفاقی به این شکل برای شروع بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی گفت: این سیاست با محوریت بهایی‌ها و فمنیسم‌ها فعال شد و در ادامه بین سلبریتی‌ها مثلث بازیگران، بازیکنان و خوانندگان و جریان هنر مبتذل پیوند برقرار کرد.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، گفت: دست‌های آلوده به خون این بی‌گناهان و مغزهای مفید و شرارت‌زا که آنها را به این گمراهی کشانده‌اند از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب مجازات عادلانه خواهند بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از