حالت تاریک
پیام شهدا؛

حسین(ع) سر مرا به دامن می‌گیرد

حسین(ع) سر مرا به دامن می‌گیرد

شهید محمد شبانه خطاب به خانواده خود در وصیت‌نامه‌اش گفته است: «شما که نیستید در جبهه، که سر مرا به دامن بگیرید و می‌دانم که حسین(ع) به جای شما سر مرا به دامن می‌گیرد پس شما ناراحت نباشید چرا که حسین(ع) یاور ماست.».

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید محمد شبانه در نخستین روز سال ۱۳۳۸ در شهرستان مشهد به دنیا آمد، پدرش «غلام محمد شبانه» و مادرش «فاطمه امیری» نام داشت و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند.

 محمد در سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و از این ازدواج صاحب دو فرزند پسر شد، در دوران دفاع مقدس به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و رشادت‌های بسیاری را به عنوان بیسیم‌چی و فرمانده گردان از خود نشان داد.

شهید محمد شبانه عاقبت در نخستین روز از آبان ماه سال ۱۳۶۳ در بمباران‌ هوایی منطقه عملیاتی میمک بر اثر تخریب سنگر به فیض شهادت نایل آمد. مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای بهشت رضای مشهد مقدس واقع شده است.

متن وصیت‌نامه شهید محمد شبانه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

پدر و مادر عزیزم، اگر من لیاقت شهید شدن را داشتم و شهید شدم این شما هستید که باید صبر داشته باشید، اگر من شهید شدم برای من گریه نکنید اگر می‌خواهی گریه کنی برای امام حسین(ع) گریه کن چون امام حسین(ع) مظلومانه شهید شد و در روز عاشورا کسی را نداشت که سر امام حسین(ع) را به دامن بگیرد، به همین خاطر هست که حسین(ع) مظلومانه شهید شد. شما که نیستید در جبهه که سر مرا به دامن بگیرید و می‌دانم که حسین(ع) به جای شما سر مرا به دامن می‌گیرد پس شما ناراحت نباشید چرا که حسین(ع) یاور ماست.

خدمت خانواده عزیزم سلام عرض می‌کنم، امیدوارم که بعد از شهادت من ناراحت نباشید چون خدا یار و نگهدار شما هست بعد از شهادت من ۲ تا فرزند مرا طوری تربیت کن که به درد اسلام بخورد و سرباز امام زمان باشد و که خدا از شما راضی باشد امیدوارم که زینب‌وار به زندگی ادامه دهی و خدا را فراموش نکنی اگر خدا را فراموش کنی خدا هم از تو فراموش خواهد کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از