حالت تاریک
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه خبر داد:

دستگیری باند بزرگ شکارچیان غیرمجاز در کرمانشاه

دستگیری باند بزرگ شکارچیان غیرمجاز در کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با تلاش‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های صحنه و کنگاور، اعضای بزرگ‌ترین باند شکارچیان غیرمجاز در استان کرمانشاه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سعید دزفولی نژاد اظهار داشت: در پی گزارشات واصله مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت استان کرمانشاه، بلافاصله مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های صحنه و کنگاور به محل مورد نظر اعزام و پس از شناسایی مسیر تردد متخلفان، موفق به دستگیری شکارچیان غیرمجاز شده و از آن‌ها تعداد ۱۳ فرد کبک (۱۰ کبک شکار شده و ۳ کبک زنده)، تعداد ۶ رشته دام، یک دستگاه اسپیکر و… کشف و ضبط شد. 

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: پس از دستگیری متخلفان و با توجه به گزارشات قبلی واصله مبنی بر اشتهار افراد دستگیر شده به انجام شکار غیرمجاز، بررسی‌های بعدی جهت پیدا کردن مدارک و شواهدی از شکار و فعالیت مجرمانه آن‌ها در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار گرفته که این اقدامات منجر به کشف یک دستگاه رم اس دی جاسازی شده در جای باطری اسپیکر ضبط شده شد. 

وی تصریح کرد: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با دادستان شهرستان صحنه و کسب مجوز از ایشان، رم مکشوفه توسط تیم تخصصی ادارات شهرستان‌های صحنه و کنگاور مورد بازبینی قرار گرفته که در بررسی‌های به‌عمل آمده، تصاویر و فیلم‌های متعددی از شکار و کشتار حیوانات وحشی توسط متخلفان دستگیر شده، کشف شد. 

این مقام مسئول افزود: در تصاویر به‌دست آمده، شکار غیرمجاز ۱۳ رأس کل و بز و قوچ وحشی و نزدیک به ۱۲۰ فقره شکار پرندگان وحشی محرز و مشخص شد. 

دزفولی‌نژاد ادامه داد: در این راستا پرونده قضایی تشکیل و با دستورات مقامات قضایی، متخلفان در حال حاضر جهت سیر مراحل اداری پرونده، در بازداشت به سر می‌برند. 

وی در پایان؛ ضمن قدردانی از همکاری، مساعدت‌ها و دستورات دادستان شهرستان صحنه در راستای دستگیری باند بزرگ شکارچیان غیر مجاز در استان کرمانشاه، از عموم شهروندان استان کرمانشاه و دوستداران محیط زیست استان خواست، هرگونه اطلاعی از شکار و صید غیرمجاز در سطح استان را جهت پیگیری و انجام اقدامات قانونی، به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانی و یا به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند. 

 

دستگیری باند بزرگ شکارچیان غیرمجاز در کرمانشاه

منبع: روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از