حالت تاریک
فرماندار پاوه:

انتخابات مهمترین ابزار تحقق مردم سالاری است

انتخابات مهمترین ابزار تحقق مردم سالاری است

فرماندار پاوه با بیان اینکه انتخابات مهمترین ابزار تحقق مردم سالاری است، گفت: اگر ما مدعی مردم‌سالاری دینی در دنیا هستیم به این دلیل است که خود مردم در تعیین سرنوشت خود سهیم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علیرضا حیدری امروز یکشنبه در همایش رأی اولی‌ها در شهرستان پاوه با اشاره به انتخابات پیش رو در اسفندماه، اظهار داشت: در چند روز آینده سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی است که بعد از این ایام، مهمترین رویداد سیاسی، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

فرماندار پاوه گفت: انتخابات یکی از رویدادهای بسیار بزرگ در کشور و از افتخارات نظام ما محسوب می‌شود، همین موضوع انتخابات است که جز کشورهای پیشرو در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین هر دو سال یک بار انتخابات در کشور ما برگزار می‌شود، گفت: این از افتخارات ماست که مردم خود در نظام سیاسی کشور مشارکت دارند.

حیدری با بیان اینکه انتخابات مهمترین ابزار تحقق مردم سالاری است، گفت: اگر ما مدعی مردم‌سالاری دینی در دنیا هستیم به این دلیل است که خود مردم در تعیین سرنوشت خود سهیم هستند.

وی ادامه داد: انتخابات جایگاه والایی در تعیین سرنوشت ملی و قدرت و عظمت یک ملت دارد.

فرماندار پاوه با اشاره به اصل ششم قانون اساسی، گفت: یکی از فرایندهای قانون اساسی این است که اداره امور براساس اتکای آرای مردمی باشد و اینجاست که حق تأیید سرنوشت ما به دست خود ما واگذار شده است.

وی گفت: جوانان یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور به شمار می‌روند و شما جوانان و نوجوانان رأی اولی، امروز جشن تکلیف سیاسی شماست که می‌توانید در سرنوشت مملکت خودتان سهیم باشید.

وی افزود: شما رأی اولی‌ها نقش‌آفرینان اصلی در انتخابات پیش رو هستید و برای آینده سرنوشت مملکت را تعیین می‌کنید.

حیدری با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انتخابات هم حق است و هم تکلیف، گفت: حق هر ایرانی است که در انتخابات شرکت و در آینده مملکت سهیم باشد، جمهوری اسلامی ماهیت ترکیبی است که از جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده و تحقق هر دو بستگی به مشارکت مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم در انتخابات با نشاط شرکت کنند و مشارکت بالایی داشته باشند قطعا نشان از مقبولیت و مشروعیت نظام دارد.

فرماندار پاوه گفت: ما امسال یک‌هزار و ۵۰ نفر رای اولی در شهرستان پاوه داریم، که این افراد می‌توانند با تحقیق و پرس و جو در رابطه با نامزدهای انتخاباتی، فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات، گفت: هر چقدر مشارکت در انتخابات بیشتر و نظام از پشتوانه و قدرت سیاسی و مردمی برخوردار باشد، قطعا در جوامع بین المللی با پشتوانه مردم حرف‌های مردم را خواهیم زد.

حیدری با اشاره به چهار راهبرد اساسی رهبر معظم انقلاب، گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را در اولویت برگزاری انتخاباتی سالم قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: دشمن بعد از ناکامی‌های سال گذشته، امروز در صدد است در انتخابات، اعتماد مردم و افکار عمومی را زیر آماج حملات سایبری و رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی‌های غیر واقعی و وارونه جلوه دادن بعضی از اتفاقات، مخدوش کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از