حالت تاریک
استاد دانشگاه رازی:

حضرت معصومه(س) شافع روز قیامت است

حضرت معصومه(س) شافع روز قیامت است

استاد دانشگاه رازی گفت: طبق روایات یکی از شافعان روز قیامت حضرت فاطمه معصومه(س) ذکر شده است.

 

نامدار یوسفوند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: کرامات این دو بزرگوار حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) برای ملت ایران علت نام‌گذاری این دهه با عنوان دهه کرامت است.

رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه افزود: با مراجعه به موارد عینی و تاریخی می‌توان کرامات مشترک و خاصه‌ای را برای این دو معصوم جستجو و درک کرد، از جمله کرامات این دو فرزند امام موسی کاظم(ع) می‌توان به شفای بیماران، حل‌کردن مشکلات علمی عالمان و نیز رفع گرفتاری از مردم اشاره کرد.

یوسفوند گفت: این کرامات از زبان راویان حدیث، افراد صادق، علما، معتمدین و حتی زوار این دو عزیز نقل شده‌اند.

وی ادامه داد: روز تولد حضرت فاطمه معصومه(س) روز دختر نامیده شده زیرا نقل است که این بانوی با فضیلت هیچ‌گاه ازدواج نکرده است.

یوسفوند گفت: هنگامی که ایشان به دعوت برادرشان از مدینه به سمت طوس حرکت کرد در طول این مسیر در یکی از شهرهای ایران که برخی آن را ساوه می‌دانند مسموم می‌شود و در قم به شهادت می‌رسد و پیکر مطهرش در این وادی به خاک سپرده می‌شود. 

این استاد رشته الهیات دانشگاه رازی افزود: حضور ملجأ شریف ایشان در قم باعث شکل‌گیری یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی بزرگ جهان اسلام به نام حوزه علمیه قم شده است.

یوسفوند تصریح کرد: در واقع تشکیل این حوزه یکی از بزرگترین برکات و خدمات حضرت فاطمه معصومه(س) برای مردم ایران و تمام مردم جهان است، این حوزه از بدو تأسیس به پرورش عالمان، فاضلان و حکمایی پرداخته که در طول تاریخ برای ملت ایران و جهان منشأ اثر بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل نام‌گذاری زادروز تولد ایشان به نام روز دختر درجه نزدیک به معصومیت ایشان و نیز معرفی آن حضرت به عنوان الگویی برای دختران جامعه اسلامی است. 

این استاد دانشگاه افزود: دو بانوی بزرگوار در اسلام وجود دارند که زیارت‌نامه آنها توسط امام معصوم نقل شده است یکی از این دو شخصیت بزرگوار حضرت فاطمه زهرا(س) و دیگری حضرت فاطمه معصومه(س) است. 

وی گفت: حضرت معصومه(س) دارای دو نام است یکی از این اسامی فاطمه است که به وسیله پدر بزرگوارشان بر روی ایشان نهاده شده و دیگری معصومه که برادر گرامی‌شان امام رضا(ع) به ایشان عنایت فرموده است.

یوسفوند اذعان داشت: البته اسامی دیگری همچون محدثه، طاهره، حمیده، راضیه و مرضیه نیز که از اسامی حضرت فاطمه زهرا(س) هستند به این بانوی بزرگوار نسبت داده شده است این اسامی نشان‌دهنده عظمت وجودی این دو بانوی بزرگوار است.

وی تصریح کرد: روایت است که جایگاه و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) همچون منزلت لیله‌القدر است و هر آن کس که آن را درک کند گویی از تمام عمر خود بهره برده است زیرا ««لیله‌القدر خیر من الف شهر» یعنی شب قدر از هزار ماه که ۸۳ سال عمر مفید یک انسان است بهتر است.

یوسفوند گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) که هم نام مادر بزرگوارشان حضرت زهرا(س) هستند دارای همان صفاتی است که مادر گرامی‌شان از آنها برخوردار بوده و این نشان‌دهنده عظمت جایگاه این بانوی بزرگوار است. 

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند بهشت هشت درب دارد که سه درب آن به سوی قم است، بانویی از فرزندان من در آنجا وفات می‌کند که نامش فاطمه دختر موسی است و شیعیان ما به واسطه شفاعت ایشان وارد بهشت می‌شوند. 

یوسفوند ادامه داد: در این روایت یکی از شافعان روز قیامت حضرت فاطمه معصومه(س) ذکر شده است، در روایتی دیگر امام رضا(ع) در حق خواهر گرامی خود می‌فرمایند: مَنْ زارَها فَلَهُ الجَنَّهُ؛ هرکس ایشان را در حالی که شخصیت و عظمت حقیقی او را درک کرده زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود، این روایت نشان‌دهنده عظمت وجودی این بانوی بزرگوار برای شیعیان و رهروان راه اهل بیت(ع) است. 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر وجود نازنین حضرت فاطمه معصومه(س) که الگویی کم‌نظیر برای دختران جامعه اسلامی هستند مضجع شریف برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا(ع) نیز در ایران قرار دارد.

یوسفوند ادامه داد: کرامات حضرت امام رضا(ع) برای پیروان، زائران و متوسلین به ایشان بر کسی پوشیده نیست، امیدواریم که همگان موفق به درک شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) و برادر بزرگوارشان شوند و از فیوضات و کرامات وجودی این امامان معصوم در ایران بهره‌مند شوند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از