حالت تاریک
دادستان اسلام‌آبادغرب خبر داد:

رسیدگی به تخلفات مجازی در شعبه ویژه دادستانی

رسیدگی به تخلفات مجازی در شعبه ویژه دادستانی

دادستان اسلام‌آبادغرب از رسیدگی به تخلفات انتخاباتی فعالان مجازی در شعبه ویژه دادستانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ عصر امروز سه‌شنبه جلسه هم‌اندیشی درخصوص تخلفات انتخاباتی فعالان مجازی با حضور نمایندگان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شهرستان، رئیس پلیس فتای شهرستان و تنی چند از کارشناسان رسانه و فضای مجازی در دفتر دادستان اسلام آبادغرب برگزار شد.

سید سجاد ملایری عصر امروز سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی درخصوص تخلفات انتخاباتی فعالان مجازی در شهرستان اسلام‌آبادغرب، اظهار داشت: کمتر از ۵۰ روز به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است و از آنجایی که انتخابات یک وظیفه شرعی است باید تلاش کنیم مولفه‌های مد نظر مقام معظم رهبری عملیاتی شود

دادستان اسلام‌آبادغرب گفت: بدون وابستگی به هیچ حزب و گروهی و با درنظر داشتن عدل و عدالت بر انتخابات نظارت داریم و تابع اراده مردم هستیم.

وی تصریح کرد: در ایام انتخابات با چالش‌های فضای مجازی و سایبری مواجه هستیم که عملاً به معضلاتی برای مردم تبدیل شده است، برخی کانال‌ها و گروه‌های غیر رسمی در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی برخی اخبار درست یا غلط را درخصوص شهرستان منتشر می‌کنند که در این مطالب دست به تهمت و افترا و تشویش اذهان عمومی می‌زنند.

ملایری خطاب به برخی افراد و گروه‌ها و فعالان مجازی که به دنبال تخریب افراد دیگری هستند، گفت: طرفداری از یک کاندیدا مشکلی ندارد و حمایت در چارچوب قانون آزاد است اما وارد کردن تهمت و افترا نسبت به رقبا و دستگاه‌های قانونی کشور نظیر شورای نگهبان توسط برخی چهره‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خلاف قانون است و اعتراض راهکار قانونی دارد.

وی افزود: انتظار ما از برخی احزاب، گروه‎‌ها و شخصیت‌های سیاسی این است که در حد نام و شعار گروه خود عدالت را رعایت کنند و به سمت نشر اکاذیب نروند و در مسیر انتخاباتی با مشارکت بالا و رقابت سالم گام بردارند.

دادستان اسلام‌آبادغرب خاطرنشان کرد: تمامی کانال‌های فضای مجازی شهرستان با کمک دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی رصد می‌شوند و متأسفانه رشد کانال‌ها و گروه‌های مجازی وضعیت نامطلوبی دارد.

وی بیان داشت: با افرادی که می‌خواهند به امنیت اجتماعی شهرستان دامن بزنند برابر قانون برخورد صورت خواهد گرفت و در این راستا در شعبه رسیدگی به تخلفات فضای مجازی تحت نظر دادستانی و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

مرتضی احمدی در این جلسه با تقدیر از دغدغه‌های دادستان شهرستان که در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند، گفت: جامعه ما نیاز به شور، هیجان و آرامش دارد و فضای مجازی خیلی اهمیت دارد چون این ابزار هم می‌تواند آرامش جامعه را فراهم آورد و هم شور و شوق انتخاباتی را ایجاد کند.

معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری اسلام‌آبادغرب افزود: خبرنگاران و فعالان مجازی باید با ایجاد یک فضای رقابتی سالم مشارکت بالای مردم را رقم بزنند و مردم باید اخبار انتخاباتی را از مراجع و منابع رسمی دنبال کنند تا دشمنان و افرادی که به دنبال سوءاستفاده از این فضا هستند ناکام بمانند.

در ادامه مهدی بساطی اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه‌های رسمی شهرستان در چارچوب قانون به فعالیت پرداخته و کمترین چالش‌ها را داشته‌اند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلام‌آبادغرب با پیشنهاد برگزاری جلسات هم‌اندیشی با خبرنگاران و فعالان مجازی، گفت: از فضای رسانه باید برای افزایش مشارکت و رقابت سالم استفاده کرد.

بابایی؛ مسئول پلیس فتا شهرستان و دیگر کارشناسان حاضر در جلسه به تشریح آسیب‌ها و تخلفات فضای مجازی پرداختند.

در پایان از سوی دادستان اسلام آبادغرب، ابلاغی تحت عنوان دبیر کمیته فضای مجازی و مسئول کمیته صلح و سازش در امور رسانه و فضای مجازی به هوشنگ رزمدیده؛ کارشناس امور فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اعطا شد و از ایشان خواست با بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته در راستای تحقق فضای رقابتی سالم و بدون تخریب در فضای مجازی و رسانه تلاش کنند.

انتهای خبر/

 

 

رسیدگی به تخلفات مجازی در شعبه ویژه دادستانی
رسیدگی به تخلفات مجازی در شعبه ویژه دادستانی
رسیدگی به تخلفات مجازی در شعبه ویژه دادستانی
رسیدگی به تخلفات مجازی در شعبه ویژه دادستانی
رسیدگی به تخلفات مجازی در شعبه ویژه دادستانی
رسیدگی به تخلفات مجازی در شعبه ویژه دادستانی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از