حالت تاریک
مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه خبر داد:

عرضه محصولات روستاییان کرمانشاهی در نمایشگاه روستاآباد

عرضه محصولات روستاییان کرمانشاهی در نمایشگاه روستاآباد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت: توانمندی‌های روستاییان استان کرمانشاه در ۲۰ غرفه در نمایشگاه تهران عرضه می‌شود.

امیر خسروانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده تعداد یک ‌هزار و 820 دهیاری و دو هزار و ۵۹۵ روستای داری سکنه در استان کرمانشاه وجود دارد.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری کرمانشاه افزود: بر مبنای سرشماری سال 1395 در استان بیش از 450 هزار نفر سکونت دارند که تقریباً 24 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه رویکرد مثبتی به سمت ترویج زندگی روستایی وجود دارد، گفت: با توجه به اختصاص تسهیلات مسکن و اشتغال‌زایی، جمعیت در روستاها رو به افزایش است و محدودیتی در خصوص زیر ساخت‌ها وجود ندارد و شرایط برای زندگی متوسط فراهم است.

 

خسروانی در ادامه به توانایی و نقش روستاییان در تولید محصولات کشاورزی اشاره و تصریح کرد: استان کرمانشاه در تولید نخود رتبه اول و در تولید گندم رتبه سوم و چهارم را دارد.

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به برپایی پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویدادهای اقتصادی روستا برای عرضه محصولات و تولیدات روستایی عشایری است.

 

خسروانی با اشاره به روز ملی روستا، گفت: توانمندی‌های روستاییان استان کرمانشاه از دوازدهم مهر سال جاری در ۲۰ غرفه در محل مصلای تهران عرضه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تعداد 20 غرفه مربوط به استان کرمانشاه در این نمایشگاه برپا خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بستر مناسبی برای عرضه و معرفی تولیدات روستایی، محصولات کشاورزی و ارگانیک، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و همچنین معرفی استعدادها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و بوم گردی روستاهای استان در کشور است.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه نمایشگاه مذکور از دوازدهم تا هجدهم مهرماه در حال برگزاری است، گفت: همایش بزرگی در ۱۹ مهرماه جاری در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از