حالت تاریک
استاندار کرمانشاه خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیاردی در پتروشیمی کرمانشاه

سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیاردی در پتروشیمی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کرمانشاه به ۱۲.۲ درصد رسیده از سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیاردی در پتروشیمی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی ظهر امروز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی مصلحین و حکمین قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های مرجع، بزرگان ایلات طوایف عشایر، ریش‌سفیدان و معتمدین فعال در مساجد اظهار داشت: ریش‌سفیدان، بزرگان و معتمدین فعال در محلات ظرفیت بسیار بزرگی برای جامعه هستند که باید در چهارچوب قانون از آنها بهره برد تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در عین اینکه باید تلاش کنیم قانون در جامعه اجرا شود باید سعی کنیم دستورات الهی را در بین جامعه و خانواده نهادینه کنیم.

صحرایی تصریح کرد: قوانین اسلامی برای گره‌گشایی از مشکلات جامعه توسط خداوند متعال ابلاغ شده و بر اساس آیات قرآن برای امر خیر و نیک به تعجیل سفارش شده و برای کارهای ناپسند اجتماعی سعی شده میانجی‌گری و سازش را داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای داشتن جامعه‌ای سالم، پویا و فعال باید اقداماتی را در راستای تأمین معیشت و کرامت مردم داشته باشیم تا زمینه تشنج‌های فکری و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بهبود وضعیت فضای اشتغال استان در دولت سیزدهم افزود: دهه ۹۰ را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که رتبه اول بیکاری در کشور بودیم و نرخ بیکاری در سال ۹۵، ۲۲.۵ درصد بوده اما اکنون آمار بیکاری به ۱۲.۲ درصد رسیده ولی این نرخ زیاد است و نیازمند کار شبانه‌روزی برای بهبود شرایط اشتغال و اقتصادی استان کرمانشاه هستیم.

صحرایی بیان کرد: پتروشیمی کرمانشاه با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیاردی و اشتغال مستقیم ۶۱۸ نفر در حال راه‌اندازی است اما برای جذب ۶۱۸ نفر، ۶ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و اولویت استخدام نیز با نیروهای بومی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم شرایط جامعه استان کرمانشاه بهبود پیدا کند باید وضعیت اقتصادی و معیشتی بهبود یابد که تلاش بسیاری در این حوزه انجام گرفته و دولت سیزدهم همواره در راستای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری گام برداشته اما نیازمند تقویت فرهنگ کار و اشتغال هستیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بودجه ساخت مدرسه در در استان کرمانشاه توسط دولت سیزدهم ۱۰ برابر شد که آن ۲۲۵ مدرسه تأسیس و ۱۰۷ مدرسه کانکسی جایگزین شد که نیازمند بهبود فضای تعلیم و تربیت هستیم که همچنین باید واسطه‌گری و میانجی‌گری را در جامعه کرمانشاه تقویت کنیم و آنها را آموزش دهیم.

صحرایی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه اذعان کرد: طی سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم زعفران از ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی برداشت شده که کیفیت این محصول از بسیاری استان‌های دارای تجربه بیشتر است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از