حالت تاریک
مدرس حوزه علمیه:

مبنای تفکر اسلامی مبارزه با ظلم است

مبنای تفکر اسلامی مبارزه با ظلم است

مدرس حوزه علمیه گفت: تفکر اسلامی تنها تفکری است که از عدالت، آزادی و انسانیت حمایت می‌کند و هر جایی که ظلم، مخالف انسانیت و صفات اخلاقی را ببیند قیام و مبارزه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس قنبری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در ماه مبارک رجب اهل بیت(ع) بیش از هر عمل دیگری ما را به استغفار و طلب آمرزش از خداوند متعال سفارش کرده‌اند زیرا گناهان انسان را از خداوند و فهم صحیح دین دور می‌کند، فهمی که اگر بصیرت و چشم و گوش انسان‌ها بسته شود متاسفانه جهان پر از ظلم و جور خواهد شد.

مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: امروزه می‌بینیم که در جهان اسلام چه اتفاقاتی می‌افتد، ظالمین جهان در جبهه‌های مختلف به جهان اسلام و مردم مسلمان مظلوم جهان حمله می‌کنند و به هر نوعی می‌خواهند مقابل رشد، پیشرفت و گسترش اسلام ناب را بگیرند.

وی تصریح کرد: این حرکتی است که از ظالمان اول صدر اسلام آغاز شده و تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت در واقع مبارزه با ظلم و طاغوت و افکار انحرافی در سیره و سنت اهل بیت(ع) همیشه دیده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری با بیان اینکه در زمان امام جواد(ع) نیز جامعه اسلامی دچار فرقه‌های انحرافی در خود دین شده بود،   خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار جوان‌ترین امام در بین ائمه(ع) است چون ایشان در هشت سالگی به امامت و در ۲۵ سالگی به شهادت می‌رسند، همچنین ایشان از فضلیت‌های اخلاقی و علوم الهی سرشار بودند و با جریانات انحرافی و تفکر التقاطی که در جهان اسلام توسط خلفا و دشمنان گسترش پیدا کرده بود به خوبی مبارزه کردند.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) مبنی بر اینکه «العامِلُ بِالظُّلمِ و المُعینُ لَهُ و الرَّاضِی بهِ شُرَکاءُ ثَلاثَتُهُم»، افزود: این امام همام سه گروه را جزو ظالمان می‌شمارند؛ گروه اول کسانی که دست به ظلم و جنایت می‌زنند، گروه دوم کمک‌کنندگان به ظالمان هستند و گروه سوم کسانی هستند که از ظالمان به نوعی حمایت می‌کنند در واقع این افراد هم جزو این گروه به شمار می‌آیند و خداوند به هر سه گروه وعده آتش جهنم داده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه مشاهده می‌کنیم در سراسر عالم، تفکر اسلامی تنها تفکری است که از عدالت، آزادی و انسانیت حمایت می‌کند و هر جایی که ظلم، مخالف انسانیت و صفات اخلاقی را ببیند قیام و مبارزه می‌کند، بنابراین ایادی و استکبار جهانی که در راس آن آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی است این مبارزه و این ظلم را درجهان حکم‌فرما کرده است که مبادا فکری مخالف فکر آن‌ها در جهان قیام کند.

مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اذعان داشت: مبارزه اصلی آمریکا با ایران و تفکر ناب اسلامی است که متاسفانه آمریکا از این تفرقه‌ای که بین کشورهای مسلمان است استفاده می‌کند و سیاست‌های خودش را پیش می‌گیرد، بنابراین اولین تفکر اسلامی مبارزه اسلام با ظلم و ستمگری است و جمهوری اسلامی ایران بر اساس رهبری مقام معظم رهبری مبارزه با ظلم و مبارزه با طاغوت را جزو اصلی‌ترین سیاست‌های خود قلمداد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری افزود: این سیره‌ای است که از معصومین به اولیای الهی و علما رسیده است و مقام معظم رهبری نیز روز به روز تواناتر و شجاع‌تر به این مبارزه ادامه می‌دهد تا ان‌شاالله این پرچم اصیل ناب اسلامی به دست مولایمان آقا امام زمان(عج) برسد و شاهد ظهور حضرت باشیم.

وی در پایان با اشاره به حدیث شریف «اَفضَلُ اَعمالِ شیعَتِنا اِنْتِظارُ الْفَرَجِ، بالاترین عمل شیعیان ما انتظار فرج است»، گفت: امام جواد(ع) انتظار فرج را از افضل اعمال معرفی می‌کند که ان‌شاالله ما از منتظران واقعی امام زمان(عج) قرار بگیریم و در رکاب حضرت بتوانیم سربازی توانمند در راه مبارزه با ظلم و بیداد جهانیان و کمک‌رسان حضرت ولی‌عصر(عج) باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از