حالت تاریک
مسئول اداره تربیت‌‌آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه‌های استانی:

شهدای گمنام دُردانه‌های ۱۴ معصوم هستند

شهدای گمنام دُردانه‌های ۱۴ معصوم هستند

مسئول اداره تربیت آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه‌های استانی با بیان اینکه با ریختن خون شهید همه گناهانش پاک می‌شود و مورد مغفرت خداوند متعال قرار می‌گیرد، گفت: شهدای گمنام دُردانه‌های چهارده معصوم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، علیرضا ظهرابی صبح امروز پنج‌شنبه در مراسم تشییع شهدای گمنام که در پادگان آموزشی کربلای کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آمدن این شهید خوشنام و خاک‌سپاری آن در این خطه قهرمان‌خیز که مردمان آن بارها و بارها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، اتفاقی نیست.

 مسئول اداره تربیت آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه‌های استانی با بیان اینکه ما مدیون شهدا هستیم و بنا بر وظیفه اینجا حضور داریم، گفت: مردان و زنان این خطه دلاورخیز با افتخار پای آرمان‌های انقلاب، ایستادگی کرده‌اند.

ظهرابی افزود: عزت و آبروی ما از شهیدان است و باید بپذیریم و باور داشته باشیم که با ورود شهدا خاک شهر و کشور ما تطهیر می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت چندین شهید دیگر در این خطه به خاک سپرده شد، تصریح کرد: این شهدا منشا خیر و برکت و تغییرات مثبتی در زندگی ما خواهند شد.

ظهرابی خاطرنشان کرد: پس از دفن شهدا برکات زیادی خواهیم دید به شرط اینکه باور کنیم.

وی گفت: نگاه این شهید امروز در این منطقه تحول ایجاد خواهد کرد؛ شاید از جنبه تشریفات دنیوی بگوییم فلان مسئول با فلان بودجه اینجا را آباد کرد اما آن طرف قضیه این است که ما از پشت پرده بی‌خبریم.

سرتیپ ظهرابی ادامه داد: ظاهر قضیه این است که شهیدی از عملیات مسلم ابن عقیل تفحص شده و بنا به تصمیم عوامل سازمانی ذی‌ربط سهمیه استان کرمانشاه قرار گرفته و مقرر شده در این مکان تدفین شود. 

وی ادامه داد: شهدای گمنامی که ما حتی اسم و محل زندگی آنها را نمی‌دانیم دُردانه‌های ۱۴ معصوم و ناظر و گواه بر اعمال ما هستند.

سرتیپ ظهرابی ادامه داد: باور کنیم که مجاهد در راه خدا با ریختن اولین قطره خونش تمام گناهانش پاک می‌شود و مورد مغفرت و رحمت خدا قرار می‌گیرد و وقتی مورد مغفرت خداوند قرار گرفت سر سفره اهل بیت(ع) ارتزاق می‌کند.

وی افزود: آیه و لاتحسبن‌الذین قتلو فی سبیل‌الله... وعده الهی است که بر اساس آن خداوند، رزق و روزی و حیات طیبه شهدا را تعیین کرده است.

سرتیپ ظهرابی گفت: باور کنیم که شهدا وکالت از معصومین(ع) گرفته‌اند و مجوز اولیا الهی را دریافت کرده‌اند و به عنوان مجاهد فی سبیل‌الله می‌بینند و می‌شنوند و گواه بر اعمال من و شما هستند.

وی افزود: هر انسانی وقتی جلوی دوربین قرار می‌گیرد سعی می‌کند سکنات و حالاتش بهترین حالت باشد و امروز این شهید گواه است پس باید خود را منزه کنیم.

سرتیپ ظهرابی اذعان داشت: به فرموده امام راحل عالم محضر خداوند است و در محضر خدا نباید معصیت کرد و البته تجلی محضر خدا شهدا و ائمه معصوم(ع) هستند.

وی گفت: شهید دید بصری و جغرافیایی محدود ندارد بلکه ماوراء تصور و ذهنیت ما بر همه حالات و سکنات ما گواه و شاهد است.

وی افزود: افکار ما گواه نیات ما است و این یک باور شرعی و قرآنی است بنابراین باید نیات و رفتارمان را منزه کنیم.

سرتیپ ظهرابی با بیان اینکه شهدا ثروتی معنوی هستند، ادامه داد: آنها نزد ائمه اطهار(ع) و خداوند عزیز هستند لذا هر چه از شهدا طلب کنیم دست خالی بر نمی‌گردیم.

وی خاطرنشان کرد: از فرماندهان این مرکز نظامی تقاضا دارم با رعایت قوانین امنیتی و حفاظتی شرایطی را مهیا کنند که زمینه زیارت سایر اقشار مردم که ساکن حوالی این پادگان هستند بتوانند از حضور این شهید در ایام خاصی همچون شب‌های جمعه بهره‌ بگیرند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از