حالت تاریک
معراجی‌ها؛

شهید «علیرضا زمانی» را بیشتر بشناسیم

شهید «علیرضا زمانی» را بیشتر بشناسیم

شهید علیرضا زمانی، شهیدی که اخلاص، شور و عشق و محبت به ولایت و ائمه اطهار او را آسمانی کرد و با پرواز ملکوتی‌اش به اوج رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید «علیرضا زمانی» در سال ۱۳۴۷ در یکی از روستاهای ایوان غرب متولد شد و سپس به شهر اسلام‌آبادغرب مهاجرت کردند. 

تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در شهرستان اسلام‌آبادغرب ادامه داد. 

زمان تحصیلات شهید توأم با اوج گیری انقلاب اسلامی بود، این نوجوان پرشور در همان روزهای اوج‌گیری انقلاب اسلامی با شور و شعف خاصی که در وجودش بود در تمامی راهپیمایی‌های ضد نظام ستمشاهی شرکت‌ کرد. 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید زمانی جذب هسته‌های حزب‌اللهی شد و در فعالیت‌های دانش‌آموزی در پایگاه حزب‌الله این شهرستان به طور فعال حضور داشت و این گونه فعالیت‌ها ادامه داشت تا زمانی که جنگ تحمیلی عراق بر علیه کشور اسلامی ایران از سر گرفته شد. 

شهید زمانی در این دوره به ندای ولی امر مسلمین حضرت امام (ره) راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و به ندای پیامبر گونه رهبر انقلاب لبیک گفت. 

او علاقه وافری به نماز شب و شب‌زنده‌داری داشت به طوری که در مقر گردان خود چادری به عنوان بیت‌الاحزان دایر کرده بود که بسیجیان مخلص شبها را در آن به راز و نیاز با معبود خودشان بپردازند. 

وی دارای صوتی دلنشین و جذاب بود و همیشه دعای توسل، زیارت عاشورا و دعای کمیل را برای بسیجیان گردان با سوز و گداز خاصی زمزمه می‌کرد. 

شهید زمانی همیشه بعد از زیارت ائمه معصومین (ع) طلب شهادت می‌کرد، این شهید بزرگوار در بیش از چهار عملیات به عنوان مسئول دسته و گروهان انجام وظیفه می‌کرد، از جمله اینکه در عملیات نصر ۷ به درجه جانبازی نائل شد. 

او در عملیات غرورآفرین مرصاد در شهرستان اسلام‌آبادغرب که شهر خودش بود به دست شقی‌ترین و خائن‌ترین افراد یعنی منافقین که نوکری‌شان برای دشمن ملت یعنی صدام ثابت شده بود توسط گلوله‌ای که به پیشانی مبارکش اصابت کرد به فیض شهادت نائل شد و به آرزوی واقعی خود رسید و خانواده و دوستان را تنها گذاشت و رفت. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از