حالت تاریک
انقلاب اسلامی نیازمند مدیران جهادی است؛

شهید رئیسی؛ مجاهدی خستگی‌ناپذیر در راه خدا

شهید رئیسی؛ مجاهدی خستگی‌ناپذیر در راه خدا

شهید آیت‌الله رئیسی همه عمر خود را با اخلاص و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب کرد و در طول مسیر به عنوان انسانی خستگی‌ناپذیر در همه عرصه‌های خطیر، صادقانه عمل نمودند و در همه حال رضایت خداوند متعال را در نظر می‌گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حادثه ناگواری که برای بالگرد رئیس‌جمهور و هیأت همراه ایشان اتفاق افتاد، باعث شد که چنان قلب ملت ایران اسلامی به درد آید که در عزای از دست دادن خدمتگزارانی ارزشمند در سراسر کشور به سوگ و عزا بنشیند.

شهید آیت‌الله رئیسی همه عمر خود را با اخلاص و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب اسلامی کرد و در طول این مسیر سخت به عنوان انسانی خستگی‌ناپذیر در همه عرصه‌های خطیر، صادقانه عمل نمودند و در همه حال رضایت خداوند متعال را در نظر می‌گرفتند؛ شهادت آیت‌الله رئیسی و یارانشان اگرچه رویدادی ناگوار و جبران‌‌ناپذیر برای ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است اما تاریخ انقلاب اسلامی همواره آکنده از جان‌فشانی و ایثار خادمان و بزرگ‌مردانی بوده است که لوای پیشرفت انقلاب را در عرصه‌های خارجی و داخلی برافراشته‌اند.

سربلندی حال حاضر ایران اسلامی، با وجود ناملایماتی که از سوی استکبار جهانی علیه این مرز و بوم شده است، مدیون مجاهدت عالمان و فرزندان برومند این سرزمین همچون آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله بهشتی، سردار سلیمانی، رجایی، باهنر و... هستیم که در مکتب اسلام، مشق عشق و ایثار آموخته‌اند و در صحنه‌های انقلاب اسلامی با رشادت و گذشت از جان خود حماسه آفرینی کردند؛ اکنون که ما در این نقطه از جهان با سرافرازی ایستاده‌ایم، مدیون خدمات صادقانه‌ای است که برای اعتلای این خاک انجام شده است، لذا شهادت کمترین پاداش برای خدمات خالصانه خدمتگزاران مخلص نظام مقدس اسلامی است.


آیت‌الله رئیسی نسبت به غرب کشور و مناطق جنگی علی‌الخصوص استان کرمانشاه نگاه ویژه‌ای داشت

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی انسانی بود که با روحیه متعالی، همواره درسخنرانی‌ها سعی بر امید دادن به مردم داشت که از روح مومنانه ایشان نشأت می‌گرفت، ایشان انسان مهربانی بودند که هیچ‌گاه تظاهر نمی‌کردند و در دیدارهایی که با مردم داشتند بسیار متواضعانه و مهربان برخورد می‌کردند که نشان دهنده عشق و علاقه ویژه‌ او به مردم بود.

نماینده شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهید رئیسی شیفته خدمت بود به همین خاطر ساعت کاری بسیار بالایی داشت، از کار خسته نمی‌شد و برخلاف سایرین دنبال استراحت و زندگی ویژه نبودند بلکه خود را به طور کامل برای خدمت به مردم وقف کرده بودند.

رشیدی با اشاره به ساده زیستی و فسادستیری آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: از دیگر صفات بارز حضرت آیت‌الله رئیسی می‌توان به ساده زیستی، دوری از حواشی و مقابله با فساد به صورت جدی اشاره کرد که وجود این صفات ارزشمند در شخصیت بی‌نظیر ایشان باعث می‌شد که نسبت به دیگران متمایز باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای سلامی در رابطه با نگاه شهید رئیسی پیرامون مناطق محروم اذعان کرد: شهید رئیسی در مناطقی که محرومیت داشتند به دنبال برقراری عدالت اجتماعی بود؛ تلاش ایشان بر این بود که امکانات مناطق محروم نیز در سطح مناطق برخوردار قرارگیرد، برای ایشان توسعه و پیشرفت مناطق محروم در اولویت قرار داشت.

منتخب مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه آیت‌الله رئیسی نسبت به استان کرمانشاه بیان کرد: آیت‌الله رئیسی نسبت به غرب کشور و مناطق آسیب دیده از جنگ به خصوص استان کرمانشاه نگاه ویژه‌ای داشت و علاقه‌مند بودند که بتوانند این مناطق را برخوردار کرده و آمار بیکاری را کاهش دهند و در این عرصه برای ایشان مسائل اقتصادی مردم در اولویت قرار داشت.

رشیدی خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی در شرایطی بسیار سختی رئیس جمهور شدند چرا که در بدترین شرایط و در اوج تحریم‌ها قرار داشتیم و کشور با مشکلات بسیار زیادی درگیر بود اما این شهید بزرگوار حتی یک‌بار امید خود را برای خدمت به مردم از دست نداد که از این جهت می‌توان گفت این روحیه مثال زدنی ایشان سبب شد در نهایت در مسیر خدمت به مردم شهید شوند.

وی در ادامه با اشاره به الگوگیری از شخصیت منحصر به فرد رئیس جمهور شهید، افزود: شخصیت شهید رئیسی، الگویی مناسب برای همه مسئولان است که سعی کنند از حاشیه‌ها فاصله بگیرند و به جای پرداختن به کارهایی برای رسیدن به قدرت سیاسی کاذب، در مسیر خدمت به مردم با اشتیاق این راه را طی کنند.

رشیدی در پایان تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی به دنبال رفع مشکلات و مسائل اقتصادی کرمانشاه بودند و به جد دنبال می‌کردند که در بحث مسائل اقتصادی این استان تغییراتی ایجاد شود، خصوصاً در بحث کاهش آمار بیکاری، اما در حالی که این عزم را داشتند که برای کرمانشاه و مناطق جنگی و مرزی به صورت ویژه کاری انجام دهند متأسفانه عمر ایشان کفاف نداد؛ در جلساتی که با ایشان داشتیم از حل مسائل کرمانشاه بسیار استقبال می‌کردند، به عنوان مثال اگر نیاز ویژه به بودجه‌ای بود ایشان تأکید داشتند که هرچه سریع‌تر بودجه مورد نیاز به کرمانشاه تخصیص داده شود.

 

آیت‌الله رئیسی با پشتکار و مجاهدت، شرایط را به گونه‌ای رقم زدند که برای هیچ‌کس قابل باور نبود

وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به حادثه‌ای که برای رئیس جمهور و هیأت همراه ایشان پیش آمد برای ملت ایران اسلامی یک داغ سنگین بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی مجموعه‌ای از مدیران پرتلاش و صادق خویش را از دست داد.

نماینده شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای‌ اسلامی عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی فردی بود که به آنچه می‌گفت هم اعتقاد داشت و هم عمل می‌‌کرد و در طول مدتی که رئیس جمهور بودند، با توجه به آنچه که از دولت قبل بر جا مانده و کشور با مشکلات جدی روبه‌رو بود و از لحاظ اقتصادی شرایط مطلوبی نداشتیم، با پشتکار و مجاهدت شرایط را به گونه‌ای رقم زدند که هیچ‌کس باور نمی‌کرد.

احمدی در ادامه افزود: حتی برای دولت قبل نیز قابل باور نبود که رئیس جمهور بعدی با توجه به شرایطی که کشور حتی در تأمین نیازهای اولیه خود دچار مشکل بود، کار خود را پیش ببرد؛ چرا که پیش‌بینی شده بود که دولت سیزدهم برای پرداخت حقوق کارکنان هم با مشکل مواجه می‌شود اما شهید رئیسی با اعتقاد و توکل بر خدا کار را شروع کردند و گام‌های بسیار مهمی در حوزه اقتصاد و روابط بین‌الملل برداشتند.

نماینده شرق استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مجموعه اتفاقاتی که در طول این سه سال رخ داد نتیجه تلاش و کار شبانه‌روزی است که آیت‌الله رئیسی با اعتقاد انجام دادند که منجر به ارائه خدمات بسیار ارزنده و مهمی به مردم شد، اما درست زمانی که کارها به روال عادی برگشت و به درستی انجام می‌شد و شرایط نشان از حرکت در مسیر ثبات بود، متأسفانه با این حادثه دردناک، چنین فرصت بزرگی از کشور گرفته شد.

احمدی با اشاره به شهادت مسئولان در اوایل انقلاب، اذعان کرد: از اول انقلاب تا به امروز همواره شاهد اتفاقات تلخی بوده‌ایم که منجر به شهادت مسئولان نظام در عرصه‌های مختلف شده است، اما با وجود مقام معظم رهبری و ظرفیتی که قانون اساسی دارد وقوع این حوادث هولناک هیچ‌گاه کوچک‌ترین خلل و توقفی در روند پیشرفت کشور به وجود نیاورده‌ است و این به برکت وجود انسان‌هایی مثل رئیس جمهور شهیدمان‌ آیت‌الله رئیسی بوده که صادقانه و خالصانه کار و تلاش کردند و به صورت مستمر برای پیشرفت کشور و حل مسائل آن سر از پا نمی‌شناختند.


نماینده شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور بیان کرد: آیت‌الله رئیسی آرامش را از خود گرفته و دائماً در تکاپوی خدمت به مردم بودند و این رفتارهای صادقانه ایشان و کلان‌نگری و توجه به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی، مسیر را چنان باز کرده بود که در جهت حرکت به سمت پیشرفت کم‌ترین توجهی به سرزنش‌ها، خرده‌گیری‌های بی‌جا و برخی بهانه‌ها توسط عناصر داخلی نداشتند و کار خود را به خوبی انجام می‌دادند.

احمدی در پایان با اشاره به شخصیت آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: شخصیت شهید رئیسی می‌تواند الگویی برای مدیران جهادی و معتقد به مبانی انقلاب باشد که برای پیشرفت کشور در حال خدمت هستند، چرا که شهید رئیسی نشان داد که با وجود مشکلات می‌شود برای خدا و مردم کار کرد، ایشان با اقدامات و همکاری با ارکان مختلف نظام، قدرت جمهوری اسلامی را در عرصه سیاسی، نظامی و دیپلماتیک بر جهانیان تحمیل کرد و در تحولات اخیر شاهد آن بودیم که جمهوری اسلامی قدرت خود را به رخ جهانیان کشید.

 

شهادت آیت‌الله رئیسی به عنوان یک الگوی بی‌نظیر در خدمت به مردم اثرگذاری بیش‌تری در جامعه خواهد داشت

غلامعلی یاربیگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‎‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهادت سیدالشهدای خدمت، آیت‌الله رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان یک مصیبت بسیار ناراحت کننده و دلخراش برای مردم ایران اسلامی و علی‌الخصوص استان کرمانشاه بود؛ زمانی که این سانحه برای بالگرد ایشان اتفاق افتاد خواب از چشم‌ مردم فهیم، ولایتمدار و شهیدپرور کرمانشاه تا صبح روز بعد گرفته شد، همه در مساجد جمع شدند و برای سلامتی ایشان دست به دعابرداشته، با خدای خود راز و نیاز کردند و دعای توسل قرائت کردند که از این حادثه ناگوار خبر خوبی را دریافت کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: پس وقوع این حادثه دردناک، مقام معظم رهبری ضمن تسلیت به مردم شریف ایران وعده دادند که هیچ خللی در روند کشور پیش نخواهد آمد، لذا جا دارد که شهادت این بزرگ حکیم و سیدالشهدای خدمت که از زمان قرار گرفتن در مسئولیت خادمی مردم لحظه‌ای در پوست خود نمی‌گنجید و همواره به این فکر بود که چگونه می‌توان به مردم خدمت کنند را خدمت همه تسلیت عرض کنیم.

یاربیگی خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی شخصیتی ولایتمدار و گوش به فرمان ولی فقیه بود که با شهادت خود داغ شهادت شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی را برای ملت ایران زنده کرد؛ چرا که ایشان از معدود مسئولان در تراز انقلاب اسلامی است که به عنوان یاور مقام معظم رهبری به مردم خدمت می‌کردند و از هر نظر یاور محرومان بودند.

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه با اشاره به خدمات ارزنده آیت‌الله رئیسی در عرصه صنعت کشور، اذعان کرد: شهید رئیسی تمام توان خود را برای این گذاشته بودند که در حوزه زیرساختی با محوریت اشتغالزایی کار کنند، به همین خاطر با سفرهای استانی در تلاش بودند کارخانجاتی که در سطح کشور طی مدت‌ها تعطیل شده دوباره احیا کرده و به چرخه تولید برگردانند تا کارگرانشان در این شرایط اقتصادی دوباره سر و سامان گیرند.

وی در ادامه افزود: آیت‌الله رئیسی طی سه سالی که به عنوان رئیس جمهور در کشور با همه توان انجام وظیفه کردند  با توجه‌ به زحمات ایشان یقیناً شهادت این بزرگوار برای مردم ایران مایه تأسف است اما باید به این نکته توجه خاص داشت که  شهادت آیت‌الله رئیسی همانند شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اثرگذاری بیش‌تری در جامعه به عنوان یک الگوی بی‌نظیر در خدمت به مردم خواهد داشت.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بی‌گمان وجود آرامش بخش مقام معظم رهبری در شرایط کنونی کشور، لنگرگاهی مستحکم برای ثبات بخشیدن به کشور است؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اوایل انقلاب تا به امروز با حوادث بسیار سختی روبه‌رو بوده است که خوشبختانه از همه آنها با سلامت و سربلندی عبور کرده است لذا همان‌طور که پیوند عمیق میان امام خمینی(ره) و ملت ایران در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی توانست کشور را بیمه کرده و از گلوگاه‌های سخت عبور دهد، یقیناً امروز نیز با تدابیر مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت ایران از روزهای سخت عبور خواهیم کرد.

 

حمیدرضا حاتمی/ خبرنگار و فعال رسانه‌ای

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از