حالت تاریک
امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب تاکید کرد:

ضرورت آشنایی مدیران جوان با تمدن نوین اسلامی

ضرورت آشنایی مدیران جوان با  تمدن نوین اسلامی

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب با برشمردن برخی ویژگی مدیران گفت: مردمی بودن، جوان بودن و آشنا به تمدن نوین اسلامی باید از شاخصه‌های انتخاب مدیران باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ساداتی امروز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سرپل‌ذهاب که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طبق گفتمان مقام معظم رهبری در خصوص تمدن‌سازی اکنون در مهم‌ترین مرحله آن یعنی دولت‌سازی هستیم.

 

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و برکت رشد توحیدی که شاهکار انقلاب اسلامی و فتح‌الفتوح حضرت امام خمینی(ره) در ایجاد بستر برای رشد و تعالی افراد در تراز انقلاب اسلامی برای مدیریت در ارکان مختلف، امروز ما این فرصت را در اختیار داریم در حالی‌که در دوران قبل از انقلاب اسلامی این‌گونه بستری در اختیار ما نبوده است.

 

وی گفت: امروز که دولت ما برگرفته از شعارهای اصیل انقلاب اسلامی و شخص رئیس جمهور که آشنا با این گفتمان و سرباز و خادم مردم هستند انتظار ما از مجموعه‌های کلی دولت و مخصوصا عزیزانی که در استان هستند این است که قدر این فرصت را بدانند و قدم‌های عملی برای ایجاد دولت اسلامی بر دارند.


حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی افزود: از این رو چند امر برگرفته از منویات مقام معظم رهبری و آنچه که ضروری است اول اینکه حضور مدیران ارشد در سطح استان و شهرستان باید افرادی باشند که با مسئله تمدن نوین اسلامی آشنا بوده و انسان‌های انقلابی و دغدغه‌مند نه در سطح ایدئولوژی بلکه به صورت عملی و مصداقی باشند.


وی افزود: موضوع بعدی استفاده از مدیران جوان و میدانی که بتوانند با کار شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر در عرصه‌ها حضور پیدا کنند و همچنین مردمی بودن که یکی از مهمترین شعارهای آقای رئیسی بوده و حضرت آقا چند مرتبه تاکید کردند که باید سرلوحه کارها قرار گیرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی ادامه داد: در انتصابات پرهیز از هر گونه سفارش اربابان قدرت و ثروت و فقط استفاده از شایسته‌سالاری باید در اولویت قرار گیرد و الحمدالله نشان دادید در طول مدیریت ارشد استان پیرو این مکتب بوده‌اید.

 

وی گفت: با مراجعات مردمی و پیگیری‌های به‌عمل آمده چندین موضوع در شهرستان سرپل‌ذهاب در اولویت قرار دارند یکی از این موضوعات بحث تکمیل سامانه گرمسیری است که تکمیل‌شدن این پروژه در قسمت‌های باقی‌مانده می‌تواند رونق اقتصادی و رشد تولید را به‌همراه داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی افزود: در بخش‌هایی همچون «قلعه‌شاهین»، «بشیوه» و پاتاق درخواست مردم پیگیری و مدیریت بخش‌هایی است که از پیش برنامه‌ریزی شده‌ و نیمه‌کاره باقی مانده‌اند.

 

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: ظرفیت کنونی تردد جاده «بخش ذهاب» مناسب نیست با ترددی که در منطقه وجود دارد باید موضوع تعریض این جاده در دستور کار قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه‌های مردم در مورد با بیمارستان سرپل‌ذهاب است قول‌های زیادی در این مورد داده شده که متاسفانه به قسمت اعظمی از آنها عمل نشده است.

 

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی به‌علت کمبود امکانات در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: در زمینه فرهنگی زیرساخت‌ها یا رها شده‌اند و یا تکمیل نشده‌اند در این زمینه می‌توان چندین مثال را بیان کرد از جمله مساجد نیمه کاره، کمبود خانه‌های عالم و وضعیت نامناسب کتابخانه‌ها.

 

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب بیان کرد: در جلسه‌ای که اخیرا در خدمت مقام معظم رهبری بودیم محور اصلی بحث ایشان این بود که ائمه جمعه مردمی باشند و ارتباط مستقیم با مردم داشته باشد نظام ما یک نظام اسلامی برگرفته از شعارهای اصیل قرآنی است.

 

 حضور مدیران در مساجد و محلات صرفاً تشریفاتی و نمایشی نباشد

وی ادامه داد: پیشنهاد ما به عنوان یک طرح حضور مدیران در مساجد و محلات است این حضور نباید یک حضور تشریفاتی و نمایشی باشد بلکه باید حضوری عملیاتی باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی ادامه داد: مدیران باید در روستاها حضور پیدا کنند و با مردم به طور مستقیم گفتگو کنند با این حضور هم موضوع حلقه‌های میانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است تامین می‌شود هم مردمی بودن مسئولان و مدیران نمایان می‌شوند و هم در اثر ارتباط مستقیم با مردم اطلاعات واقعی و مورد نیاز از آنها دریافت می‌شود.

 

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در سرکشی از مساجد تنها ۱۰ درصد از دغدغه ما رسیدگی به امور مسجد بوده است و نزدیک به ۹۰ درصد به مطالبات مردمی در بخش‌های مختلف همچون جاده برق گاز و غیره اختصاص یافته است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از