حالت تاریک
مدیرکل سیاسی وزارت کشور مطرح کرد:

ضرورت رعایت اصل بی‌طرفی توسط مجریان انتخابات

ضرورت رعایت اصل بی‌طرفی توسط مجریان انتخابات

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: رعایت اصل بی‌طرفی باید به عنوان یک اصل مهم توسط مجریان انتخابات در نظر گرفته شود و در شهرستان‌ها به واسطه دل‌بستگی‌های خویشاوندی یا ارتباطات نزدیک باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ عبدالله مرادی صبح امروز شنبه در نشست ستاد انتخابات استان کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه در حوزه سیاسی و انتخابات در مقایسه با سایر استان‌های کشور از وضعیت بهتری برخوردار است که نشان از هدفمندی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات یک راهبرد درست و ویژه است که باید از تمام ظرفیت‌ها به ویژه گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد.

مرادی تصریح کرد: رئیس‌جمهور در سخنرانی خود به رعایت اصل بی‌طرفی مجریان انتخابات تاکید و اشاره کردند دولت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از هیچ کاندیدی حمایت نخواهد کرد و نماینده‌ای ندارد و ملاک اصلی انتخاب مردم است.

وی ادامه داد: خانواده محوری و نشاط اجتماعی دو موضوع بسیار مهم است که به درستی توسط مدیران استان کرمانشاه به تاکید شده و اعضای شعب انتخاباتی نیز طی امروز باید نهایی شود و رزمایش‌هایی نیز برای سنجش امکانات و زیرساخت‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بیان کرد: در حوزه پوشش اینترنت شعب اخذ رأی باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و امروز نیز نشستی با حضور وزیر ارتباطات و معاونان وی برگزار خواهد شد که مدیران استان کرمانشاه نیز می‌تواند مشکلات و کمبودهای خود را گزارش کنند.

مرادی عنوان کرد: در حوزه پشتیبانی مسئولان امنیتی باید آمادگی لازم را برای شرایط پیش‌بینی نشده داشته باشند زیرا امنیت یکی از اصول و ارکان انتخابات است که فراجا وظیفه تأمین امنیت را برعهده دارد.

وی تاکید کرد: رعایت اصل بی‌طرفی باید به عنوان یک اصل مهم توسط مجریان انتخابات در نظر گرفته شود و در شهرستان‌ها به واسطه دل‌بستگی‌های خویشاوندی یا ارتباطات نزدیک باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و همچنین اطلاع‌رسانی و فضاسازی شهری برای انتخابات باید انجام شود و تولید محتوای مجازی با توجه به گستردگی حضور مردم در این فضا نباید مورد فراموشی قرار گیرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: باید برای دانشگاه‌ها به واسطه حضور نسل جوان برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند و کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظرات باید برگزار شود و همچنین برگزاری همایش با کاندیدهای انتخاباتی می‌تواند به شور و نشاط انتخابات کمک کند.

 

انتهای خبر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از