حالت تاریک
معاون صنايع‌دستی میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد:

فروش میلیاردی صنايع دستی کرمانشاه در اربعین

فروش میلیاردی صنايع دستی کرمانشاه در اربعین

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از فروش ۵۰ میلیارد ریالی غرفه‌های صنایع دستی و سوغات کرمانشاه در ایام اربعین امسال خبر داد.

امین کوگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بر اساس درخواست متقاضیان، هنرمندان و همچنین طبق مصوبه ستاد اربعین کشور، در استان‌هایی که زائرپذیر هستند برای حمایت از هنرمندان و معرفی سوغات و صنايع دستی غرفه‌هایی در نظر گرفته شد.

معاون صنايع‌ دستی اداره‌‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: طبق اعتبارات مصوب امسال در ایام اربعین ۱۲۰ غرفه فروش سوغات و صنايع دستی از شهرستان‌های کنگاور تا قصرشیرین برپا شد.

وی با بیان اینکه اکثر رشته‌های صنایع دستی در غرفه‌ها عرضه شد، گفت: این غرفه‌ها در شهرستان‌های صحنه، کنگاور، کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، دالاهو، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در طول ایام اربعین مستقر بودند.

کوگانی با بیان اینکه این غرفه‌ها امسال به صورت رایگان در اختیار فروشندگان صنایع دستی و سوغات قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این بازارچه‌های دائمی و سیار حدود ۵ میلیارد تومان فروش داشتند و طبق نظرسنجی میدانی زوار و فروشندگان از برپایی آن‌ها رضایت داشتند.

این مسئول تصریح کرد: بیشترین فروش صنایع دستی مربوط به گیوه‌بافی، احجام چوبی، زیورآلات، میناکاری، وسایل چرمی، چاقوسازی و سفال بود که امیدواریم بیش از پیش از هنرمندان استان حمایت شود.

وی گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در مسیر زوار اربعین قرار گرفته و برنامه پیاده‌روی اربعین هرساله با حضور تعداد زیادی از زائران برگزار می‌شود، موقعیت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، جذب گردشگر و همچنین فروش صنایع دستی و سوغات استان فراهم کرده است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از