حالت تاریک
امام جمعه سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

رجب، ماه آمادگی برای حضور در ضیافت الهی

رجب، ماه آمادگی برای حضور در ضیافت الهی

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: ماه رجب، ماه آمادگی برای حضور در مهمانی خداوند است و برنامه‌های پیشنهادی اسلام در این ماه، همه از نوع تمرین تزکیه و یافتن آمادگی حکایت دارند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار دلشت: ماه رجب از ماه‌های بزرگی است که طلوع سه امام معصوم امام علی (ع)، امام محمد باقر (ع) و امام جواد (ع) را در آن شاهدیم و شروع بزرگ‌ترین جنبش تاریخ بشری یعنی برانگیخته شدن پیام‌آور مهر و محبت، محمد مصطفی (ص) برای هدایت و سعادت انسان‌ها در آن اتفاق افتاده است.

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: رجب ماهی است که پیامبر اسلام (ص) در آن مأمور شد تا خوبی‌ها را تکمیل کرده و انسان متحیر سرگردان را منزل بنمایاند و آیینی آورد که برای همیشه تاریخ، انسان‌ها را راهنما باشد.

وی تصریح کرد: بعد از هر نمازی بگویید: «یا من ارجوه لکلّ خیر و آمن سخطه عند کلّ شرّ، یا من یعطی الکثیر بالقلیل یا من یعطی من سئله یا من یعطی من لم یسئله و من لم یعرفه تحنّنا منه و رحمة أعطنی بمسألتی إیّاک جمیع خیر الدّنیا و جمیع خیر الآخرة و اصرف عنّی بمسألتی إیّاک جمیع شرّ الدنیا و شرّ الآخرة فإنّه غیر منقوص ما أعطیت و زدنی من فضلک یا کریم»، همچنین ذکر استغفار، زیارت امام حسین (ع)، غسل کردن و ارتباط با قرآن سفارش شده است.

امام جمعه سرپل‌ذهاب افزود: تأکید بزرگان دینی بر گرفتن روزه در این ماه و ذکر پاداش‌های بسیار برای روزه داری در ماه رجب، برای تشویق مسلمانان و کسب آمادگیِ برای به ضیافت الهی، مؤید این مطلب است.

وی خاطرنشان کرد: ماه رجب، ماه آمادگی برای حضور در مهمانی خداوند است و برنامه‌های پیشنهادی اسلام در این ماه، همه از نوع تمرین تزکیه و آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان حکایت دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از