حالت تاریک
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

مجاهدت علمی یک فریضه است

مجاهدت علمی یک فریضه است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ضمن اشاره به اینکه مجاهدت علمی یک فریضه است و باید آن را به خدمت صلح و اسلام  درآورد، عنوان کرد: ما در این سال‌های بعد از انقلاب، از لحاظ علمی پیشرفت رو به رشدی داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: علم و آگاهی ارزش والایی در حیات انسان دارد، در دین ما نزد پروردگار، برای مقرب‌شدن به خداوند متعال همواره علم، دانایی نیاز است.

نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: پیامبران الهی بسیاری از اوقات وقت‌شان را صرف کردند تا با جهل و نادانی مبارزه کنند، علم در مقابل جهل است، علم باید در واقع در خدمت صلح باشد، درخدمت صلح بودن یعنی اینکه بتواند صلح‌آمیز باشد.

وی در ادامه بیان کرد: تکنولوژی باید صلح‌آمیز شود در واقع علم باید در خدمت بشریت باشد و بشر را از ظلمت به نور بکشاند چه اینکه رسالت انبیا و اولیاء الهی همین بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: آنچه در دنیای امروز می‌بینیم پیشرفت علم در دنیاست چرا که پیامبر(ص) فرمودند ایرانی‌ها به علم دست پیدا می‌کنند ولو در ثریا باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه مجاهدت علمی یک فریضه است و باید آن را به خدمت صلح و اسلام  درآورد، عنوان کرد: ما در این سال‌های بعد از انقلاب، از لحاظ علمی پیشرفت رو به رشدی داشته‌ایم این قضاوت مراکز بین‌المللی است؛ یعنی سرعت ما و شتاب پیشرفت علمی ما چندین برابرِ متوسطِ جهان است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا ضمن اشاره به فشار و تحریم‌های غرب، تصریح کرد: ما در دوره‌ فشار‌های گوناگون بین‌المللی و دیگر دوران، توانسته‌ایم در زمینه‌های متعدد در دانش و صنعت پیشرفت کنیم؛ این بسیار ارزشمند است.

وی ضمن اشاره به هدف کشور‌های آمریکایی و غرب، خاطرنشان کرد: غرب در تلاش است که با تحریم، محدودیت‌هایی ایجاد کند که کشور ما پیشرفت نکند و به‌خصوص در زمینه‌های علمی پیشرفت انجام نگیرد و ترور نخبگان هسته‌ای ما نیز برای این بود که پیشرفت علمی کشور ایران عقب بیفتد، این هم هدف میان‌مدت آنها است.


نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: انرژی هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و هدف ما از انرژی هسته‌ای تولید بمب نیست بلکه استفاده از ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای در خدمت بشر و رسیدن به کمال است ولی دشمنان از علم به‌عنوان حربه‌ای در خدمت قدرت استکبار علیه مظلومان استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا افزود: در دنیای امروز کسانی که علم در اختیار دارند در کشور‌های آمریکا و برخی نیز در غرب، علم را برای آدم‌کشی، نسل‌کشی و جنایت استفاده می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: در کشور ایران در راستای موازین اسلامی و در مسیری که رهبر انقلاب تبیین کردند علم در خدمت بشریت است و نسل جوان ما در همه‌ عرصه‌ها و میدان‌ها تا امروز دارای حرکتی درخشنده بوده است و در آینده هم ان‌شاءالله این طور خواهد بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از