حالت تاریک
ضرورت توجه دانش‌آموزان به اخلاق و سوادرسانه
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

ضرورت توجه دانش‌آموزان به اخلاق و سوادرسانه

معاون آموزش متوسطه با اشاره به عصر اطلاعات و فناوری گفت: دانش‌آموزان در این عصر به سواد رسانه و اخلاق باید بیشتر توجه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدمهدی کاظمی صبح امروز یک‌شنبه در مراسم بازگشایی مدارس که در مدرسه عصمتیه شهر کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: این ایام با هفته دفاع مقدس تقارن پیدا کرده و یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید را گرامی می‌داریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: شهدا رفتند تا ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار باشد و شما آینده‌سازان ادامه دهنده این مسیر باشید بنابراین ضروری است در هفته دفاع مقدس با رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های این عزیزان بیشتر آشنا شوید.

وی گفت: امروز اول مهر‌ماه بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه و با حضور یک میلیون همکار فرهنگی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و بهار تحصیلی را جشن می‌گیرند.

کاظمی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۷۸۰ هزار کلاس درس احداث شده که به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های انسانی کشور هستند و آموزش و پروش مهم‌ترین نقش را در تربیت نیروی انسانی برای ساخت تمدن نوین اسلامی دارد.

کاظمی تصریح کرد: همه مسئولان در کشور کمک کنند که اهداف نظام تعلیم و تربیت محقق شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: قدر خودتان را بدانید و هدف خود را از هم‌اکنون برای آینده ترسیم و برای آن تلاش کنید چرا شما در آینده عهده‌دار همه مسئولیت‌ها و جایگاه‌های کشور خواهید شد. 

کاظمی خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان باید به نحو احسن مطالعه کرده، شایستگی‌های خود را ارتقا داده و در ابعاد مختلف در تربیت چندساحتی رشد کنید.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که به تحصیل، تهذیب و ورزش تأکید دارند، گفت: باید از لحاظ معنوی، روحی و سلامت خود را ارتقا دهید.

کاظمی ادامه داد: برای ایجاد معنویت با قرآن مآنوس شوید و اگر توانستید در آن تأمل کنید که این کتاب الهی راه پیشرفت و زندگی را به ما نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه دیگر من اقامه نماز است که به انسان آرامش می‌دهد و سپس به ورزش هم توجه کنید و مراقبت سلامت خود باشید.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عصر اطلاعات و فناوری گفت: دانش‌آموزان در این عصر به سواد رسانه و اخلاق توجه کنید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از