حالت تاریک

موشک‌های حماس در قلب فضای مجازی

موشک‌های حماس در قلب فضای مجازی

موج گسترده واکنش به حوادث فلسطین در فضای مجازی کماکان ادامه دارد و کاربران زیادی ضمن حمایت از مقاومت، نسبت به اسرائیل نفرت نشان می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، صبح شنبه هفته گذشته قرار بود مثل همه شنبه‌های عالم، کسل‌کننده و خواب‌آلود و پر از خمیازه باشد؛ اما حوالی ساعت هفت، «حماس» چرت همه را پاره کرد و خبر ناگهانی حمله نیروهای مقاومت به فلسطین اشغالی برق سه فازمان را پراند؛ مقاومت در عملیاتی دقیق و حیرت‌انگیز در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد و از با عبور از مرزها، به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه وارد شد.

جهان غافلگیر شد؛ اسرائیلی‌ها غافلگیرتر! این عملیات خیلی زود در رسانه‌های خبری و اجتماعی انعکاس پیدا کرد و چیزی نگذشت که تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس‌های خانگی، کشته‌شدگان و غنیمت گرفته شدن ماشین و تانک‌هایشان مثل راکت‌ها و موشک‌های به زمین فضای مجازی اصابت کرد. حالا چند روزی است که «طوفان الاقصی» به یک هشتگ پربازدید تبدیل شده و موج عجیبی از واکنش‌ها را به دنبال داشته است که هنوز هم ادامه دارند.

آنچه از شنبه گذشته در سرزمین‌های اشغالی شروع شده و هنوز ادامه دارد، نه تنها اخبار منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده و همه لنزها را سمت خود برگردانده بلکه بستر رسانه‌های مجازی را هم پر کرده است. میزان چشم‌گیری از این فعالیت‌ها و واکنش‌ها در پلتفرم «ایکس» یا همان «توئیتر سابق» صورت گرفت.

کاربران بسیاری از حماس و جنبش مقاومت و این عملیات انتقام‌گونه حمایت کردند و با انتشار متن‌های مختلف و استفاده از ادبیات‌های گوناگون، نفرت خود را از ظلم هفتاد ساله اسرائیل به مردم فلسطین نشان دادند. در این میان، کاربران ایرانی سهم قابل توجهی در ایجاد این موج مجازی داشته‌اند.

برخی از آنها با انتشار آثار ادبی و هنری جبهه مقاومت، یادآوری کردند آنچه امروز در نزدیکی دریای مدیترانه رخ می‌دهد، ظلمی دیرینه از سوی رژیمی اشغالگر است که بر زندگی مردم فلسطین سایه انداخته است. متون و نقل قول‌هایی از نویسندگان مشهور همچون «غسان کنفانی» و تصاویر کاریکاتورهایی از «ناجی علی» هنرمند معروف فلسطینی از جمله مواردی است که کاربران زیادی این روزها از آنها وام گرفته‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از