حالت تاریک
یادداشت؛

نبود امکانات رفاهی مانع توسعه بازارچه جوانرود است

نبود امکانات رفاهی مانع توسعه بازارچه جوانرود است

با وجود آغاز فعالیت کولبری در مرز شیخ صله ثلاث باباجانی و استقبال کم‌نظیر از بازارچه جوانرود، نبود امکانات رفاهی و اقامتی بزرگترین مانع توسعه این بازار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هادی محمدیان در یادداشتی نوشت؛ به‌دنبال آغاز فعالیت کولبری در مرز شیخ صله  ثلاث باباجانی و انتشار خبر آن در سطح کشور، بازارچه مرزی جوانرود در جمعه گذشته همانند ایام نوروز مملو از حضور مهمانان و مسافران بود اما در کنار این رونق اقتصادی بزرگترین ضعف و‌ مانع توسعه که ممکن است در آینده به این بازار لطمه بزند، نبود امکانات رفاهی و اقامتی در سطح شهر است.

 

رونق و شلوغی بازارچه جوانرود با اجرای کامل طرح معیشت مرزنشینان بیشتر و نقاط ضعف آن نیز نمودارتر خواهد شد که لازمه آن استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و تسهیل امور اداری برای آنها توسط مسئولان  در راستای احداث هتل و اماکن اقامتی و رفاهی است.

 

دلایل بسیاری وجود دارد که اگرچه مرز شیخ صله در شهرستان محروم ثلاث باباجانی واقع شده اما کمترین خیر و برکت آن نصیب شهرستان می‌شود که البته مهمترین عامل آن به خود مردم بر می‌گردد. در حالی که چند روز از بازگشایی مرز شیخ صله نگذشته خبر از سرازیر شدن مسافران به سوی بازارچه جوانرود برای خرید کالا به گوش می‌رسد اما در ثلاث باباجانی خبرهای ناامید کننده‌ای از اختلاف و برگزاری جلسات شبانه مردمی و دعواهای مرزی بر سر مبالغ ناچیز کولبری به گوش می‌رسد.

 

باید تأسف بخوریم که نمی‌توانیم اجناس را برای خود شهرستان ثلاث باباجانی وارد کنیم و با کاهش قیمت‌ کالاها نسبت به شهرهای دیگر مردم را به ثلاث باباجانی نمی‌کشیم! که  با توجه به پتانسیل و ظرفیت فضای مجازی می‌توان این موضع را در کمترین زمان به گوش تمامی مردم ایران رساند.به راستی تا کی باید کارگری و کولبری باید برای مردم محروم ثلاث باباجانی باقی بماند و خود مردم دست به‌کار نشوند و برای خود بار وارد نکنند و شهرستان خود را آباد نکنند.

 

مردم این دیار اگر بخواهند می‌توانند با شراکت یکدیگر و با پس‌انداز طلاجاتشان در این مسیر ضمن تامین شغل و درآمد اقدام به آبادانی دیار محروم و مظلوم خود کنند و دیگر شاکی و گلایه‌مند از دیگران نباشند.زیرساخت‌های شهرستان با وجود مجتمع‌های نامناسب و تکمیل مجتمع سرای ملی می‌تواند این هدف  نه‌چندان سخت و دور را به یک فرصت واقعی تبدیل کند بلکه تنها اندکی همت، همکاری و اتحاد مردم با یکدیگر نیاز است و بس.

*فعال رسانه‌ای

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از