حالت تاریک
یادداشت؛

نسیم داغ محرم وزیدن گرفت

نسیم داغ محرم وزیدن گرفت

باز هم نسیم داغ محرم وزیدن گرفت و دل‌ها را به سوی کربلا کشاند، بار دیگر زمان، ما را به ایامی می‌برد که عشق و ایثار معنایی تازه یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فرا رسیدن ماه محرم، ماه عزای سرور و سالار شهیدان بر تمامی آزادگان تسلیت باد، محرم، ماه عشق و دلدادگی، ماه حماسه و ایثار، ماه شهادت و رشادت، فرا رسید.

ماهی که دل‌ها به سوی کربلا کشیده می‌شود، واقعه عاشورا هر چند مکان و زمان آن محدود بود ولی برای ما درس‌ها و عبرت‌های بسیاری دارد از جمله اینکه مردم به کجا رسیدند که امام خود را تنها گذاشتند مردم به کجا رسیدند که به عهد خود با امام زمانشان پایبند نبودند مردم به کجا رسیدند که جامعه به سمتی رفت که شخصی مثل یزید به حکومت می‌رسد مردم به کجا رسیدند که حتی سر نازنین آقا سیدالشهدا(ع) در کوچه و بازار گردانده می‌شود و آب از آب تکان نمی‌خورد.

ما باید از عاشورا درس همراهی امام و تنها نگذاشتن ولی خدا و معرفت به امام زمانمان را یاد بگیریم و به آن پایبند باشیم چرا که در زمان قیام امام حسین(ع) مردم به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شدند:

۱-معتقدان و یاران راستین: این گروه اعتقاد داشتند که امام حسین حق است و دستگاه بنی امیه باطل است. آنها به امام حسین(ع) اعتماد داشتند و برای حمایت از او در صحنه کربلا حضور یافتند، اکثریت این گروه شهید شدند.

۲- معتقدانِ عافیت‌طلب: این گروه نیز اعتقاد داشتند که امام حسین(ع) حق و تشکیلات اموی باطل و فاسد است. اما به دلیل تهدیدها و تطمیع‌ها، برخی از آنها از حمایت خودداری کردند.

۳- جاهلان و دست‌پرورده‌های امویان: این گروه اصلاً شناختی نسبت به امام حسین(ع) نداشتند و اطلاعاتشان از طریق دستگاه اموی بود. اکثریت افراد در مناطقی مانند شام این‌گونه بودند و حکومت از آنها سوء‌استفاده می‌کرد.

عواملی مانند تعصبات قومی، تهدیدها، تطمیع‌ها و انحراف از اسلام نیز در این موضوع تأثیر داشت. امام حسین(ع) با قیام خود، به هدف احیای سیره پیامبر اکرم(ص) و پدرش، امیرالمؤمنین(ع)، علیه فساد نظامی که سر کار بود، پایبند بود.

ان‌شاءالله ما نیز جزو دسته اول از معتقدان و یاران راستین امام زمانمان باشیم  و از زمینه‌سازان ظهور مهدی آل محمد(عج) باشیم.

سید جواد حسینی؛ نماینده ولی فقیه در سپاه سرپل‌ذهاب

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از