حالت تاریک

نظارتی براحداث بناهای بدون مجوز در هرسین نیست

نظارتی براحداث بناهای بدون مجوز در هرسین نیست

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار هرسین گفت: هیچ نظارتی بر احداث بناهای بدون مجوز در هرسین وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، احسان خسروی امروز شنبه در جلسه برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای شهرستان هرسین، اظهار داشت : تاثیرات منفی این ساخت و سازها علاوه بر تغییر کالبدی روستا تعرض به محیط زیست، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی را به‌دنبال دارد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار هرسین متأسفانه در احداث بناهای بدون مجوز بر کیفیت، استحکام و استاندارد بودن سازه‌ها هیچ‌گونه نظارتی نیست و ممکن است در حریم یا بستر رودخانه‌ها نیز ساخته شوند.

خسروی در بخش دیگری از سخنانش از اعضای جلسه خواست نظارت‌های خود را گسترش دهند و از ظرفیت دهیاران برای کسب اطلاع از این گونه اقدامات غیر قانونی استفاده کنند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار هرسین همچنین از اعضای جلسه خواست رصد مناطقی را که احتمال ساخت و ساز غیر مجاز در آن وجود دارد، در اولویت قرار دهند.

خسروی از اعضای جلسه خواست با فرهنگ‌سازی از وقوع این گونه اقدامات در مناطق روستایی پیشگیری کنند.

در این جلسه همچنین سیر مراحل اداری و در نهایت معرفی متخلفان به دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت و بر برخوردهای اولیه به‌عنوان یک عامل بازدارنده در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی تاکید شد.

پیامدهای اجتماعی تجاوز به عرصه‌های ملی و محیط زیست ، بازرسی در روزهای تعطیل و نظارت مستمر مراجع صدور پروانه‌های روستایی در روند احداث بنا از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از