حالت تاریک

نفس‌های آخر عشایر کرمانشاه به‌عنوان ذخایر انقلاب

نفس‌های آخر عشایر کرمانشاه به‌عنوان ذخایر انقلاب

بیش از ۶۰ خانوار عشایر کوچ‌رو استان کرمانشاه در وضعیت بغرنجی به‌سر می‌برند که بعد از انقلاب تاکنون بی‌سابقه بوده و در صورت عدم پشتیبانی و حمایت ارگان‌ها و سازمان‌های تصمیم‌گیر، خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، کماکان مشکلات عشایر ایل زوله در کرمانشاه به قوت خود باقی است و یقینا ماندگاری از سر اجبار در مناطق ییلاقی و سردسیر و خساراتی که به‌دنبال آن برای سرمایه و زندگی عشایر اتفاق می‌افتد قابل انکار و قابل جبران نیست.

اگر قرار باشد عشایر که از آن‌ها به‌عنوان ذخایر انقلاب یاد می‌شود در مناطق قشلاقی و گرمسیری خود هم اجازه حضور نداشته و حمایت نشود، عملا باید فاتحه زندگی خود را بخوانند.

اکنون حدود ۵۵ خانوار از عشایر کوچ‌رو استان کرمانشاه که موفق به کوچ نشده‌اند، این روزها شب و روز خود را در دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌گذرانند دمایی که هم زن و بچه‌ها و هم دام‌های آن‌ها محکوم به تحمل اجباری هستند.

درحال حاضر چند خانوار هم که ناچارا به مناطق قشلاقی در استان خوزستان کوچ کرده‌اند، به شدت مورد کم‌لطفی و بی‌مهری مسئولان و تعدادی از مردم بومی قرار گرفته‌اند به‌طوری که دسترسی به آب شرب و مایحتاج زندگی خود هم ندارند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از