حالت تاریک
امام جمعه هرسین مطرح کرد:

۹ دی‌ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت

۹ دی‌ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت

امام جمعه هرسین گفت: یکی از روزهای بسیار مهم که نشان از عزم و اراده ملی دارد و مردم در آن حماسه آفریدند نهم دی‌ماه است که به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین، به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ولادت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، رحلت جان‌سوز اسوه اخلاق حضرت آیت‌الله مصباح یزدی و شهادت سردار سید رضی موسوی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: دی‌ماه بستر حوادثی است که اگر بخواهیم عصاره این حوادث را بیان کنیم باید به بصیرت و ولایتمداری ملت اشاره کنیم.

امام جمعه هرسین گفت: متاسفانه بر اثر پایین‌بودن سواد برخی از افراد و تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی این‌گونه عنوان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران حقوق زنان را رعایت نمی‌کند که این نشانه کمبود آگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص رعایت حقوق زنان ما نسبت به غرب طلبکار هستیم چه اینکه در کشوری مثل فرانسه آنقدر حقوق زنان زیر پاگذاشته شد که رئیس جمهور این کشور رسما از زنان عذرخواهی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: مقام زن در کشور ما برگرفته از آموزه‌های دینی است و ما مدعی هستیم که الگوی زنان و مردان ما حضرت فاطمه زهرا (س) است چه اینکه رهبر انقلاب فرمودند که غرب از پاسخگویی درخصوص حقوق زنان فرار می‌کند.

امام جمعه شهرستان هرسین افزود: یکی از روزهای بسیار مهم که نشان از عزم و اراده ملی دارد و مردم در آن حماسه آفریدند نهم دی‌ماه است که به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: نهم دی‌ماه روز هوشیاری، ایمان، تقوا، بصیرت و ولایتمداری مردم و تجدید میثاق با ولایت فقیه است و در فتنه‌های ایجاد شده هم عصاره تلاش دشمن در تغییر نظام اسلامی ایران خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی گفت: با همه توطئه‌ها در طول ۴۵ سال اخیر، این کشور مقتدر ایستاده و یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد پس چرا نباید جوانان و نوجوانان ما از این اتفاقات مطلع باشند.

خطیب جمعه هرسین با بیان اینکه آنچه که باعث می‌شود انسان چراغ راه داشته باشد بصیرت است، افزود: چگونه است که برخی در غبار فتنه سردرگم نمی‌شوند و چراغ روشنی در دست دارند اما عده‌ای دچار انحراف می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه حماسه نهم دی نشانه بصیرت مردم بود، خاطرنشان کرد: در بی‌بصیرتی مردم حضرت علی (ع) ۲۵ سال خانه‌نشین شد و در سال ۶۱ هجری سر امام حسین (ع) به نیزه زده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: این بی‌بصیرتی است که عده‌ای جنایت روشن و آشکار رژیم صهیونیستی و آمریکا را نمی‌بینند چه اینکه سال گذشته به بهانه فوت یک خانم کشور را به آشوب کشاندند اگر آن‌ها مزدور نیستند پس چرا با این همه جنایت و کشتار زن و کودک یک پیام ندادند.

امام جمعه هرسین افزود: نهم دی مربوط به یک شخص و جناح خاص نیست این یک حماسه ملی است و همه جناح‌ها باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به شهادت سردار سید رضی موسوی، خاطرنشان کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی نشان دهنده شکست‌های متوالی رژیم صهیونیستی است و می‌داند راس جبهه مقاومت ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد پای ایران را به این جنگ باز کند تا خود را از باتلاقی که در آن فرو رفته بیرون بکشد ولی جمهوری اسلامی کشوری نیست که احساسی عمل کند بلکه کی و کجای انتقام را خود تعیین می‌کند و انتقام ما هم به‌غیر از برچیده شدن این رژیم منحوس نیست.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از