حالت تاریک
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه:

هیئات از ذبح دام در معابر بپرهیزند

هیئات از ذبح دام در معابر بپرهیزند

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حفظ سلامت همشهریان گفت: هیئات مذهبی استان کرمانشاه از ذبح دام در معابر و خیابان‌ها برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بپرهیزند.

شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و تهیه و توزیع نذورات توسط هیئات مذهبی و اقشار مختلف مردم ضرورت دارد دستورالعمل‌های بهداشتی ذبح دام در راستای تأمین سلامت مردم در دستور کار قرار گیرد. 

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: اکیپ‌های نظارت بهداشتی ذبح دام دامپزشکی استان کرمانشاه در تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه فعال هستند که در شهرستان کرمانشاه سه اکیپ در حال انجام مأموریت است. 

یارویسی تصریح کرد: کشتارگاه‌های مورد تأیید دامپزشکی استان کرمانشاه در ایام ماه محرم به‌ویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی فعال هستند و توصیه می‌شود هیئات مذهبی از ذبح دام در معابر و خیابان‌ها جلوگیری و سلامت افراد تأمین شود. 

وی ادامه داد: ناظران بهداشتی در کشتارها و میادین عرضه دام حضور دارند و از ذبح دام خارج از چرخه نظارت بهداشتی دامپزشکی جلوگیری می‌کنند زیرا احتمال شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام وجود دارد. 

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: مردم و هیئات مذهبی از ذبح دام در معابر خودداری کنند زیرا با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و گرمای هوا و رهاسازی پسماند کشتار دام احتمال شیوع بیماری‌های قابل انتقال وجود دارد. 

یارویسی خاطرنشان کرد: افرادی که نسبت به ذبح دام در هیئات مذهبی اقدام می‌کنند حتماً ماسک، دستکش، لباس بهداشتی را مورد استفاده قرار دهند تا از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود و سلامت افراد تأمین شود. 

وی اضافه کرد: هیئات مذهبی پس از ذبح دام نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نگهداری به مدت ۲۴ ساعت در شرایط سرد اقدام کنند تا سلامت گوشت تهیه شده تأمین شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از