حالت تاریک
فرماندار پاوه مطرح کرد:

تلاش برای سوق‌دادن پاوه به سوی شهری سالم

تلاش برای سوق‌دادن پاوه به سوی شهری سالم

فرماندار پاوه گفت: امیدواریم بتوانیم بر اساس پروتکل‌هایی که در واقع برای انتخاب شهر سالم تعیین شده است با همکاری دستگاه‌های اجرایی به این عنوان جامه عمل بپوشانیم و پاوه را به سمت معیارهای یک شهر سالم سوق دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، علیرضا حیدری امروز یکشنبه در نشست هماهنگی معرفی پاوه به‌عنوان شهر سالم در سازمان یونسکو، که در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد، اظهار داشت: بسیج، فهم درست اتحاد و حرکت جهادی در همه عرصه‌ها است و هفته بسیج فرصتی برای گرامی‌داشت فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌هایی که برای سرافرازی سرزمینمان به صورت جهادی انجام شده است.

فرماندار پاوه گفت: همه به درستی می‌دانیم شهر پاوه، یک شهر با علم، فرهنگ و ادب و با مردمانی مهربان، سخت‌کوش، با فهم و شعور است که از دیرباز با فرهنگ بسیار غنی و با سربلندی در این نوار مزی زندگی کرده‌اند.

وی افزود: مردم پاوه امروز از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و از لحاظ بینش سیاسی، نوع زندگی و پوشش زیبای آنها همچنین از نظر فرهنگ و ادب غنی و در سطح استان هم سرآمد هستند.

حیدری ادامه داد: عنوان شهر سالم، با  پیگیری‌های شبکه بهداشت از سال‌های گذشته کلید خورده تا امروز به این مرحله برسد و امیدواریم ما هم بتوانیم براساس پروتکل‌هایی که درواقع برای انتخاب شهر سالم تعیین شده، با همکاری دستگاه‌های اجرایی به این عنوان جامه عمل بپوشانیم و پاوه را به سمت معیارهای یک شهر سالم سوق دهیم.

فرماندار پاوه گفت: داشتن شهر سالم آرزوی هرکسی است و این عنوان هم برای هر شهر دور از انتطار نیست، به شرطی که همه عوامل آن، مسئولان، مردم و دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم دهند و در راستای تحقق اهداف شهر سالم بکوشند و نیازمندی‌های یک شهر را بر آورده کنند.

وی افزود: این مهم هم نیاز به سیاست‌گذاری محلی دارد که همه در آن نقش دارند و هیچ کسی نمی‌تواند ادعا داشته باشد که در شهر سالم، نقشی ندارد.


 حیدری گفت: همه ما مسئول هستیم در واقع تمام افراد و اقشار در یک شهر در راستای معرفی شهر سالم و تبدیل شهر به یک شهر سالم نقش ارزنده‌ای دارند.

فرماندار پاوه خاطرنشان کرد: برای معرفی شهر سالم، به برنامه‌ریزی و هماهنگی بین‌ بخشی و همه دستگاه‌ها نیاز است چرا که همه بافت‌های اجتماعی، سیاسی، مذهبی، زیست محیطی و ... و همه دستگاه‌ها در طراحی و اجرای آن نقش دارند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مردم در برنامه‌ریزی برای معرفی شهر سالم دخالت دارد، گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف این مهم، تحقق پیدا کند.

حیدری تصریح کرد: خوشبختانه با ثبت منظر فرهنگی اورامانات در پنجم مرداد ۱۴۰۰ ، جذابیت شهر پاوه برای گردشگران بیشتر شده و می‌تواند بر رویکرد شهر سالم صحه بگذارد.

وی گفت: در سال گذشته روستای هجیج را تحت عنوان روستای سالم، معرفی کردیم که تمام فاکتورهای روستای سالم را در برداشت و امیدواریم بتوانیم شهر سالم را در این دیار معرفی کنیم.

حیدری با اشاره به مشارکت بالای مردم پاوه در همه زمینه‌ها، افزود: مردم این دیار همواره دوستدار محیط زیست بوده‌اند به طوری که با پوشش جنگلی و مراتع غنی پوشش گیاهی در منطقه، بیم آن می‌رود که در فصل گرم سال دچار حریق شوند، مردم شهرستان از این مراتع و جنگل‌ها حمایت و محافظت کرده و یک نهاد با تجهیزات خود که آمادگی اطفای حریق را داشته باشند، تشکیل داده‌اند.

وی در پایان گفت: مردم پاوه همچنین دوستدار حیوانات نیز بوده به طوری که حیواناتی چون کل و بز که در دو منطقه بوزین و مرخیل و نانه‌ویژه دیده می‌شود، هیچ مزاحمتی برای انها ایجاد نمی‌شود.

فرماندار پاوه افزود: مشارکت‌پذیری مردم به قدری بالاست که با اعلام‌ نیاز به یک دستگاه دیالیز، مردم خودجوش هزینه خرید یک دستگاه دیالیز را تامین کردند.

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از