حالت تاریک
مگر نگفتید منتقدان دولت رد صلاحیت می‌شوند؟

کارزار انتخابات محفلی برای نطق‌های آتشین روحانی!

کارزار انتخابات محفلی برای نطق‌های آتشین روحانی!

شبهه‌افکنی حسن روحانی علیه شورای نگهبان این شائبه را به دنبال دارد که دولت قبل به عنوان مجری انتخابات، اصل بی‌طرفی را رعایت نکرده و سیاسی‌کاری کرده است!

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از راه  دانا؛ در حالی به انتخابات اسفند ماه کمتر از ۲ ماه باقی مانده است که بازار نطق‌های آتشین حسن روحانی، داغ شده است.

اگرچه تایید صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات خبرگان رهبری هنوز مشخص نیست، اما وی در محافل سیاسی به بیان دیدگاه‌های تند نسبت به شورای نگهبان می‌پردازد.

او به تازگی در جریان مراسم سالگرد هاشمی رفسنجانی در اظهاراتی گفته است در انتخابات سال ۹۸ و ۱۴۰۰ هر کس کوچکترین حمایتی از دولت کرد آن را ردصلاحیت کردید! چرا هر کس کوچکترین حمایتی از دولت کرد آن را ردصلاحیت کردید؟

این اظهارات روحانی در حالی مطرح است که از زمان آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس و خبرگان رهبری برای انتخابات اسفند ماه، او و هم فکرانش با انتقاد از شورای نگهبان در بیان مواضع خود علت رد صلاحیت‌ها را انتقاد از دولت سیزدهم اعلام کردند. موضوعی که نه برای اثبات آن در دولت قبل که ریاست آن را بر عهده داشت ادله‌ای در اختیار دارد و نه برای اثبات ادعایش در دولت سیزدهم ادله‌ای وجود دارد، با این حال به نظر می‌رسد روحانی از کارزار انتخابات برای نطق‌های آتشین و تشویش اذهان عمومی استفاده می‌کند موضوعی که در دوران تبلیغات انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۶ هم طرفدارانش از وی شاهد بودند.


شبهه افکنی‌های تامل برانگیز روحانی علیه شورای نگهبان!

تحلیل حسن روحانی از انتخابات در سالهای ۹۸ و ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که دولت وقت که مجری برگزاری انتخابات بوده است اصل بی‌طرفی را رعایت نکرده است. روحانی باید نسبت به عملکرد دولت خود در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ نسبت به برگزاری انتخابات به عنوان مجری وقت انتخابات پاسخگو باشد، که چرا در زمان مسئولیت او در برگزار انتخابات سیاسی کاری شده است.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در این باره گفت: چنانچه ادعای آقای روحانی درست باشد که در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ طرفداران دولت رد صلاحیت شدند، باید گفت که دولت روحانی در انتخابات دخالت سیاسی کرده است.

وی این را هم گفت که اگر دولت در برگزاری انتخابات بی‌طرف است نباید به مسئله تایید یا رد صلاحیت‌ها اهمیت بدهد درحالی که اظهارات آقای روحانی حاکی از آن است که دولت وقت در سالهای ۹۸ و ۱۴۰۰ سیاسی کاری کرده است.

آنچه مسلم است فضای رقابت‌های انتخاباتی و نطق‌های سیاسی است که در آستانه انتخابات بازارش داغ می‌شود با این حال شبهه‌افکنی علیه شورای نگهبان توسط حسن روحانی که در مسئولیت‌های مختلفی ایفای نقش کرده است از نکات تامل برانگیزی است که این روزها با آن مواجه هستیم.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از