حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه نیازمند راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی است

کرمانشاه نیازمند راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه نیازمند قرارگاه فرهنگی است، گفت: از تمام افراد صاحب‌نظر، کارشناس و ائمه جمعه دعوت می‌شود طی جلسه‌ای مباحث مورد نظر خود را برای تصمیم‌گیری بهتر به اشتراک بگذارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی صبح امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه در کنار مشکلات و مسائل خود ظرفیت‌ها و فرصت‌های مناسبی دارد که باید در راستای فعال کردن و هدفمند کردن آن‌ها گام برداریم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال یکی از موضوعات اصلی استان است، افزود: در موضوع اشتغال توانسته‌ایم در بازه‌های زمانی سه ماهه عملکرد خوبی داشته باشیم و در مقطعی جزو هفت استان برتر بودیم اما به دلیل انبوه مشکلات از میانگین کشوری بیکاری بیشتری داریم.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه صنعت و  کشاورزی رقم خواهد خورد که شاهد تحولاتی در این حوزه‌ها خواهیم بود اما به همکاری تمام مسئولان نیازمندیم.

صحرایی بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات اصلی بحث سرمایه انسانی و نیروی کار در استان کرمانشاه است اما در این موضوع نیز ساماندهی در اولویت قرار دارد و از ائمه‌ جمعه انتظار داریم که کمک لازم و کافی را مدیریت ارشد استان داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت حوزه تعلیم و تربیت گفت: این استان ۳۷۰ هزار دانش‌آموز و ۲۶ هزار معلم دارد که یکسال گذشته تاکید ویژه‌ای بر موضوع اقدامات فرهنگی در این حوزه داشته‌ایم که به لطف خدا شورای آموزش و پرورش کرمانشاه رتبه نخست کشور را کسب کرد و همکاری ائمه جمعه استان می‌تواند گره‌گشا باشد.

صحرایی بیان کرد: فضای کودک و نوجوان از جمله موضوعاتی است که می‌تواند اقدامات زیادی را برای تعلیم و تربیت داشته باشد و اگر بناست در تعطیلات نوروزی یا تابستان برنامه ویژه‌ای رقم بخورد از هم‌اکنون باید برای آن برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه نیازمند قرارگاه فرهنگی است، ادامه داد: از تمام افراد صاحب‌نظر، کارشناس و ائمه جمعه دعوت می‌شود طی جلسه‌ای مباحث مورد نظر خود را برای تصمیم‌گیری بهتر به اشتراک بگذارند و تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند آموزش و پرورش را یاری دهند.

استاندار کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش تنها محدود به نیازهای سخت افزاری و تجهیزات نیست بلکه به راهبر نیاز دارد که سه راهبرد تربیتی خانواده، مسجد و مدرسه برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است.

صحرایی با اشاره به نقش تأثیرگذار مسجد عنوان کرد: مسجد هیچگونه جایگزینی ندارد اما مساجد ما باید پویا، فعال و پذیرای کودک و نوجوان باشد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از