حالت تاریک
عضو هیئت رئیسه مجلس:

کیفیت اجرای بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه بررسی شود

کیفیت اجرای بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه بررسی شود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع کیفیت اجرای پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه بررسی شود تا پس از صرف ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آن شکافی عمیق ایجاد نشود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، محمد رشیدی امروز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه کانون خدمت‌رسانی به شهرستان‌های اطراف است و خود به نسبت جمعیت و وسعت وضعیت بدتری دارد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه با ۴۰۰ هزار جمعیت حاشیه‌نشین رتبه دوم را در کشور دارد، افزود: باید تکلیف بافت فرسوده مشخص شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در قالب اجرای طرح سامانه گرمسیری ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب از پشت سد داریان به کرمانشاه انتقال می‌یابد و رودخانه قره‌سو، بخش صنعت و… ساماندهی می‌شوند.

رشیدی اذعان کرد: سامانه سردسیری از مصوبات سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه است که انتظار داریم به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد تا در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی درباره پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه نیز افزود: این پروژه در دولت روحانی با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل می‌شد اما اکنون به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در شرایط فعلی هم سرعت و کیفیت خوبی ندارد.

رشیدی گفت: موضوع کیفیت اجرای پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه بررسی شود تا پس از صرف ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آن شکافی عمیق ایجاد نشود.

وی افزود: پیش از اجرای پروژه مذکور روزانه هفت تا هشت پرواز در فرودگاه کرمانشاه انجام می‌شد درحالی که اکنون شمار پروازهای هفتگی به کمتر از هفت مورد می‌رسد و در برخی روزها نیز پرواز نداریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود سه لایه پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا ۳۰ آبان تکمیل شود درحالی که اکنون کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رشیدی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت ایمیدرو برای احداث نیروگاه در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: درصدد احداث پروژه ۳۰۰ مگاواتی نیروگاه در این استان هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری پروژه قطار شهری کرمانشاه، افزود: کرمانشاه قطب کشاورزی کشور است و در کشور با تخصیص تولید ۸ درصدی تولید گندم رتبه چهارم را کسب کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از پرداخت هشت هزار میلیارد تومان به‌عنوان مطالبه گندم‌کاران کرمانشاهی خبر داد و اذعان کرد: ظرفیت عظیم کشاورزی و دامپروری استان کرمانشاه باید در راستای ایجاد اشتغال مورد استفاده قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از