حالت تاریک
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سرپل‌ذهاب:

دشمنان نظام درصدد تسخیر ذهن جوانان هستند

دشمنان نظام درصدد تسخیر ذهن جوانان هستند

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سرپل‌ذهاب گفت: دشمنان در مقابل ملتی مثل جمهوری اسلامی ایران روش استفاده از ترفند و توطئه را به‌کار می‌گیرند که هویت، ذهن و قلب جوانان و نوجوانان این مملکت را تسخیر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مجتبی کاکایی امروز چهارشنبه در یادواره ۱۵۵ شهید دانش‌آموز سرپل‌ذهاب، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ۳۶هزار شهید دانش‌آموز و ۱۱۵نفر از این شهدای دانش‌آموز سرپل‌ذهابی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، این آمریکایی که دست دوستی به سمت ملت‌ها دراز می‌کند، این دست در یک دستکش فریبنده قرار گرفته و ما امروز می‌بینیم این دست خون‌آشام از این دستکش بیرون آمده و این فجایا را رقم می‌زند. 

وی افزود: آمریکا همان گرگی است که در لباس میش قرار گرفته و وحشی‌گری آن برای مردم دنیا نمایان شده با این حال دم از حقوق بشری می‌زند که در آن حقوق، جان انسان‌ها هیچ ارزشی ندارد بلکه این حقوق در راستای اهداف و سیاست‌های پلید خودشان قتل عام کودکان را رقم می‌زند. 

کاکایی گفت: آمریکا و هم‌دستان جنایتکارش برای رسیدن به اهداف پلید خود دو سیاست را دنبال می‌کنند، خود را نژاد برتر و این حقوق بشر را مختص خود می‌دانند.

وی افزود: آنها برای رسیدن به هدفشان در جایی که بتوانند بر ملتی غلبه کنند به زور متوسل می‌شوند و در غزه، سوریه، افغانستان این فجایا را به بار می‌آوردند و اگر در مقابل یک ملتی مثل جمهوری اسلامی ایران زمین‌گیر شوند و زورشان به دلیل اقتدار ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی نرسد، در این شرایط ترفند و توطئه به‌کار می‌گیرند که هویت، ذهن و قلب جوانان و نوجوانان این مملکت را تسخیر کنند. 

وی یادآور شد: زمان شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی رئیس جمهور وقت اعلام کرد اگر ایران حرکتی علیه پایگاه‌های ما در منطقه انجام دهد، ما ۵۱ نقطه حساس و مهم ایران را هدف قرار می‌دهیم اما ایران ۱۳ موشک بالستیک قوی به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق پرتاب کرد و آنها در مقابل این اقتدار زانو زدند. 

کاکایی در پایان به سخن شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد که این ملت، ملت امام حسین (ع) است و زیربار ذلت قدرت‌های استکباری نخواهد رفت. 


مقاومت راه دستیابی به پیروزی و سعادت است

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی هم در این مراسم، اظهار داشت: در طول تاریخ بین جبهه حق علیه باطل نبرد و درگیری بود، برخی از انبیاء الهی برای به هدف رسیدن حاکمیت حکم خدا، جان دادند، از شهر خود آواره شدند و برخی همانند حضرت سلیمان نبی(ع) به حکومت رسیدند.


وی  با بیان اینکه بین روشن و تاریکی یک سرنوشت حتمی قرار داشت و آن هم حاکمیت پرچم توحید بود، افزود: خداوند در یک هزار و ۴۰۰ سال پیش در کتاب خود که بر پیامبر(ص) نازل کرد در سوره مبارکه انبیاء آیه ۱۰۵، فرمود که یقینا به طور حق نوشتیم که وراثت و حاکمیت در زمین نصیب بندگان صالح خدا و شایستگان عالم خواهد شد.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب اذعان کرد: در طول سال‌های اخیر می‌بینیم استعمار به وسیله استثمار، ملت‌ها را به‌عنوان بنده و  محتاج خود تعریف کرده‌است. 

وی با اشاره به اینکه غرب آسیا مهد تمدن بشری است و بیش‌ترین تمدن را دارد، یادآور شد: آمریکا همواره می‌خواهد بر کشور مسلمانی که اولین قبله‌گاه مسلمانان بوده، قتل، کشتار، غارت و عقب‌ماندگی تمدنی حاکم باشد. 

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به دانش‌آموزان است که برای رسیدن به یک آینده، باید گذشته خود را خوب بشناسند. 

وی با بیان اینکه امروز در غزه بعد از ۲۵روز هشت هزارنفر انسان بی‌گناه که سه هزار نفر آن کودک هستند به شهادت رسیدند، افزود: ایادی استکبار تنها با ملت فلسطین دشمنی ندارد، بلکه خواهان این است این قتل و کشتار را در دنیا انجام دهد. 

حجت‌الاسلام ساداتی گفت: در زمان پهلوی اول در طول ۹سال، حدود ۱۰ میلیون نفر از مردم از گرسنگی مُردند، محصولات کشور خارج و در انحصار انگلستان قرار گرفت و امروزه در اسناد محرمانه انگلیس افشاء شده است. 

وی خاطرنشان شد: آمریکا می‌خواهد همه برده وی باشند اما اگر بخواهیم پیشرفت کنیم با ما مبارزه و تحریم می‌کند پس راه دستیابی به پیروزی، سعادت و خوشبختی، مقاومت است و امروز راه مقاومت دانش‌آموزان این است که روی مسائل اخلاقی و معنویات کار کنند، ارتباط خود و خدا را تقویت کنند، درس بخوانند و مجاهدت کنند. 

سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس ۸۵۰ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی‌ کرده‌است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از