حالت تاریک
یک مسئول:

نخبگان ولایت‌مداری را از شهید چمران بیاموزند

نخبگان ولایت‌مداری را از شهید چمران بیاموزند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شهید چمران ذوب در ولایت بود، گفت: نخبگان حامعه ولایت‌مداری را از شهید چمران بیاموزند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین امین معظمی صبح امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت بسیج اساتید که در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: شهید چمران یک استاد نمونه در تراز انقلاب اسلامی است، استادی که در ساحت‌ها و عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است.

 مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهید چمران می‌تواند الگویی برای اساتید باشد، افزود: شهید چمران در همه ابعاد زندگی و حوزه علمی سرآمد بود.

وی گفت: ایشان در بهترین دانشگاه درس خوانده بود، در کنار جایگاه علمی یک عارف بود، با اخلاق، ساده‌زیست و مجاهدی به تمام معنا بود.

معظمی خاطرنشان کرد: شهید چمران در جنگ‌های نامنظم و چریکی، برای دفاع از ایران سرباز تربیت می‌کرد خودش برای دفاع به کردستان و پاوه آمد و سپس در خوزستان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شهید چمران انسانی چند بُعدی بود، برای خدمت به مستضعفان در بیروت یک مدرسه تأسیس کرد تا به فقرا درس بدهد و از آنها حمایت کند.

معظمی در ادامه به ولایت‌مداری شهید چمران اشاره کرد، تصریح کرد: ایشان ذوب در ولایت بود، کاملاً مطیع امام خمینی(ره) بود که نخبگان ما هم باید چنین شاخصه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهید چمران زمان‌شناسی آگاه بود، افزود: شهید چمران نشان داد که دوگانگی علم و مدرنیته و سنت، بی‌محتوا هستند، ایشان ثابت کرد که انسان در مسیر علم می‌تواند دین‌شناسی کامل باشد.

معظمی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مهم انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: دو گفتمان مقاومت و عزت و سازش و ذلت داریم لذا باید تلاش کنیم رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که موجب اقتدار و پیشرفت نظام شود و راه شهید رئیسی را ادامه دهد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از