حالت تاریک
سه‌شنبه, 14 اسفند 1403
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه اطلاع رسانی مرصاد هستید؟
معضل ترافیکی در دومین شهرستان پرجمعیت استان کرمانشاه؛

نشانه‌رفتن امنیت روانی اسلام‌آبادی‌ها با تردد خودروهای سنگین

نشانه‌رفتن امنیت روانی اسلام‌آبادی‌ها با تردد خودروهای سنگین

تردد خودروهای سنگین در سطح شهر موجب خدشه‌دار شدن امنیت روانی و گلایه‌مندی مردم از دستگاه‌های متولی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ پارک خودروهای سنگین در مناطق مسکونی یک تخلف آشکار است که مبتلابه اکثر شهرهای کشور است و می‌توان گفت؛ این یک معضل فرهنگی- اجتماعی است تا یک مشکل ترافیکی، اما پارک خودروهای سنگین نظیر کامیون و تریلی در خیابان‌ها و کوچه های شهر اسلام‌آبادغرب امان مردم را  بریده است ولی تاکنون یک قانون بازدارنده  برای مانع شدن پارک خودروهای سنگین وجود ندارد.

استمرار تردد خودروهای سنگین در سطح شهر سبب تبدیل شدن آن به یک معضل ترافیکی و گره‌ای کور شده و مردم اسلام‌آبادغرب رفع آن را به عنوان یک مطالبه جمعی خواستار هستند که امیدواریم مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.


پارک خودروهای سنگین در سطح شهر طاقت‌فرسا است

یکی از شهروندان حاشیه شهر اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، گفت: پارک تریلی ۱۸ چرخ متعلق به همسایگان طاقت‌فرسا است و کسی نمی‌تواند آن‌ها را به رعایت حقوق شهروندی ملزم کند البته این موضوع حق‌الناس نیز محسوب می‌شود. \



ضعف قانونی پذیرفتنی نیست

یک شهروند دیگر گفت: بارها به‌دنبال سر و صدای موتور دیزل این خودروهای سنگین، با مالکان خودرو درگیر شده‌ایم در حالی که این رها شدن و ضعف قانونی پذیرفتنی نیست و مسئولان باید برای آسایش و رفاه حال عموم مردم جامعه فکری کنند.

تردد خودروهای سنگین در شهر موجب نارضایتی مردم اسلام‌آبادغرب شده است

محسن غلامی؛ رئیس شورای اسلامی شهر اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ گفت: متأسفانه تردد خودروهای سنگین خسارت زیادی به زیرساخت‌های شهری وارد کرده است.

وی افزود: این یکی از دغدغه‌های ما است چون موجب نارضایتی مردم شهر شده است و حتماً پیگیری این موضوع را برای رضایت مردم در دستور کار قرار می‌دهیم.



جریمه‌های پلیس راهور نیز بازدارنده نیست

مهدی پرویزی؛ معاون عمرانی فرماندار اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در چنین مواردی که قانون وجود دارد نیاز به مصوبه خاصی ندارد و در این راستا به شهرداری ابلاغ شده که در سه ورودی شهر اسلام‌آبادغرب تابلو «ورود ممنوع» برای کامیون‌ها و خودروهای سنگین نصب و حتی ماده واحده قانونی نیز در ورودی شهر نصب شود که این موارد وظیفه ذاتی شهرداری است.

وی افزود: علاوه بر قانون در گذشته مصوباتی نیز در شهر اسلام‌آبادغرب توسط شورای ترافیک شهرستان برای رفع این معضل صورت گرفته است اما دادستان شهرستان به‌عنوان مدعی‌العموم از اجرای مصوبات پیشین رضایت نداشته است.

پرویزی گفت: متأسفانه تردد خودروهای سنگین در سطح شهر خسارت سنگینی به زیرساخت‌های شهری وارد کرده است و علاوه بر خرابی آسفالت، موجب خسارت به شبکه آب و فاضلاب، گاز و حتی در برخی مکان‌ها خسارت به فیبر نوری خواهد شد.

وی عنوان کرد: جریمه‌های پلیس راهور نیز بازدارنده نیست و رانندگان و مالکان خودروهای سنگین ترجیح می‌دهند بجای هزینه پارکینگ، مبلغ اندک جریمه را بپردازند.



اعمال قانون توقف خودروهای سنگین در شهر برعهده پلیس راهور است

باقر صفری؛ معاون شهردار اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: پیرو مصوبات شورای ترافیک در تمامی نقاط ورودی شهر اسلام‌آبادغرب از سمت کرمانشاه، گیلانغرب و دالاهو تابلو «کامیون ممنوع» نصب شده است.

وی افزود: با وصف اینکه تردد این خودروهای سنگین در سطح شهر به زیرساخت‌های شهری آسیب وارد می‌کند اما شهرداری نمی‌تواند با قوه قهریه از ورود کامیون به شهر جلوگیری کند بلکه اعمال قانون برعهده پلیس راهور است.

صفری گفت: در مقطعی از زمان اعمال قانون توسط پلیس راهور با همکاری شهرداری به خوبی صورت گرفته و منجر به توقیف خودروها می‌شد.



جریمه توقف کامیون در شهر بسیار ناچیز است

علیرضا بهادرنیا؛ رئیس پلیس راهور شهرستان اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: پلیس راهور به‌طور معمول و به‌صورت روزانه وظیفه خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به بی‌توجهی شهرداری به مصوبات شورای ترافیک، گفت: مواردی مانند نصب و تعویض تابلوهای آسیب‌دیده، خط کشی عابر پیاده، رفع عیب چراغ‌های قرمز و… از مواردی هستند که توسط شهرداری اسلام‌آبادغرب نادیده گرفته شده یا مورد سهل‌انگاری قرار گرفته است.

بهادرنیا عنوان کرد: پلیس راهور یک نیروی اجرایی است و رفع این معضل اراده عمومی و همت تمامی دستگاه‌های عضو شورای ترافیک را می‌طلبد که در کنار پلیس راهور قرار گیرند.

وی با اشاره به آمار و مستندات پلیس راهور در برخورد با این معضل، افزود: در آذرماه امسال ۵۸۹ خودرو کامیون اعمال قانون شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته دو مورد افزایش داشته است ولی این به تنهایی کافی نیست و شهرداری به‌عنوان متولی مدیریت شهری که در این رابطه به تمامی ابنیه، پل‌ها و آسفالت شهر خسارت وارد می‌شود باید از طریق امور حقوقی شهرداری از خودروهای سنگین شاکی شوند تا ما بتوانیم مثل گذشته دستور توقیف بگیریم اما این مهم صورت نمی‌گیرد.

رئیس پلیس راهور شهرستان اسلام‌آبادغرب با اشاره‌عدم بازدارندگی جریمه‌های مربوطه، گفت: جریمه توقف کامیون در شهر مبلغ ۲۰ هزار تومان است که بسیار ناچیز است و در برخی از اماکن مبلغ ۲۰ هزار تومان دیگر بابت سد معبر به آن جریمه افزوده می‌شود که در مجموع ۴۰ هزار تومان می‌شود که بازهم رقم قابل اعتنایی در راستای بازدارندگی نیست.

وی با تأکید بر اهمیت آسایش مردم، افزود: در برخی از محلات که مزاحمت خودروهای سنگین بیشتر بوده با صورت‌جلسه اهالی محل و دستور دادستانی، حکم توقیف برای خودروهای سنگین صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با وجود اجرا و اعمال قانون خودروهای سنگین در شهر اسلام‌آبادغرب و توضیحات مسئولان شهرستان، با گشت وگذاری در شهر متوجه خواهید شد که هیچ نقطه‌ای از شهر برای تردد کامیون و خودروهای سنگین ممنوع نیست و مردم به دلیل پیوندهای قومی و قبیله‌ای با وصف اینکه از مالک یا راننده ماشین سنگین که همسایه یا ازاقوام خود هستند گلایه دارند اما به منظور جلوگیری از ایجاد اختلاف آن را ابراز نمی‌کنند ولی این گلایه‌مندی سرریز می‌شود و به نارضایتی از دستگاه‌های متولی می‌انجامد لذا مسئولان و شورای ترافیک شهرستان در کوتاه مدت باید مصوبه‌ای داشته باشند که خلاء قانونی بی‌اثر بودن جریمه‌ها را پر کند و از طرفی باید به فکر امنیت روانی مردم باشند که در این بی‌توجهی درازمدت چندین‌ساله خدشه‌دار شده است.

 

علی احمدیان؛ فعال رسانه‌ای


انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.