![ضرورت نظارت بر تاکسیهای اینترنتی در کرمانشاه](https://mersadnews.ir/public/default-image/default-730x400.png )
رئیس صنف مؤسسات خودرو کرایه کرمانشاه تأکید کرد:
ضرورت نظارت بر تاکسیهای اینترنتی در کرمانشاه
رئیس اتحادیه صنف مؤسسات خودرو کرایه کرمانشاه، بر ضرورت نظارت دقیق بر ناوگان حمل و نقل تاکید کرد و گفت: عدم احراز هویت رانندگان و فقدان سازوکارهای امنیتی مشابه مؤسسات حمل و نقل سنتی، میتواند مشکلات عدیدهای را در این شهر به وجود آورد.
ایوب سنجابی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاعرسانی «مرصاد»؛ با اشاره به فرآیند صدور پروانه کسب برای مؤسسات حمل و نقل، اظهار داشت: صدور پروانه کسب برای مؤسسات حمل و نقل بهصورت کلاسهای آموزشی برگزار میشود که توسط اتاق اصناف و تحت راهنمایی رئیس اتحادیه به متقاضیان ارائه میشود.
رئیس اتحادیه صنف مؤسسات خودرو کرایه افزود: این آموزشها به متقاضیان کمک میکند تا با چالشها و مسائل مختلف این صنف آشنا شوند و تجربیات پیشگیرانه در مواجهه با مشکلات احتمالی را بیاموزند؛ علاوه بر این، در مواقعی که تصادفاتی برای خودروها رخ دهد، مؤسسات میتوانند نامهای بهعنوان تایید روزهایی که خودرو در تعمیرگاه است، ارسال کنند.
وی تصریح کرد: در خصوص تخلفات مشتریان نیز اتحادیه در حد توان از مؤسسات حمایت میکند، البته مشروط به اینکه مشکل جدی نباشد؛ یکی از بزرگترین مشکلات ما، افزایش نرخ ارز است که بهطور مستقیم تأثیر زیادی بر مؤسسات و رانندگان دارد.
سنجابی ادامه داد: این افزایش نرخها معمولاً پس از تصویب نرخهای مصوب رخ میدهد و عملاً هیچگونه اجازهای برای افزایش قیمتها وجود ندارد، در حالی که هزینههای مختلفی مانند استهلاک قطعات، روغن، لاستیک و سایر لوازم خودرو بهشدت افزایش یافته است.
رئیس اتحادیه صنف مؤسسات خودرو کرایه تأکید کرد: برای مقابله با این مشکلات، نیاز به راهکارهای ریشهای و جامع وجود دارد و برای کاهش این فشارها، باید راهکارهایی مانند ارائه بنزین سهمیهای برای رانندگان، بازگشت بیمه رانندگان، گازسوز کردن خودروها و یا تخصیص تسهیلات برای تعویض خودروهای فرسوده را دوباره فعال کنیم.
وی عنوان کرد: این طرحها در گذشته وجود داشتند و برای مدت طولانی بهعنوان یک حمایت از رانندگان و مؤسسات مطرح بودند، اما متأسفانه در چند سال اخیر متوقف شدهاند و اکنون نیاز به احیای این طرحها داریم تا شرایط اقتصادی این قشر زحمتکش بهتر شود.
سنجابی همچنین به نقش مهم مؤسسات حمل و نقل در کاهش مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: مؤسسات حمل و نقل میتوانند در کاهش ترافیک و آلودگی هوا نقش بسیار مؤثری ایفا کنند؛ برای مثال، واردات خودروهای هوشمند ضدترافیک یا خودروهای برقی که بهویژه اگر تولید داخلی باشند، میتواند بهعنوان یک راهحل ریشهای برای این مسائل مطرح شود.
رئیس اتحادیه صنف مؤسسات خودرو کرایه اذعان کرد: اما در شرایط فعلی نیز با نصب سیستمهای GPS برای نمایش لحظهای ترافیک، میتوانیم وضعیت ترافیکی را مدیریت کنیم و حتی با راهاندازی رسته جدید مؤسسات کرایه دوچرخه در مسیرهای خاص، به کاهش مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا کمک کنیم.
وی در ادامه به ورود تاکسیهای اینترنتی و تأثیر آن بر مؤسسات حمل و نقل اشاره کرد و اظهار داشت: ورود تاکسیهای اینترنتی به بازار حمل و نقل، مشکلات زیادی برای مؤسسات بهوجود آورده است؛ با این حال، باید توجه داشت که نمیتوانیم از علم و فناوریهای نوین عقب بمانیم.
سنجابی افزود: در عین حال، اگر مؤسسات حمل و نقل با تاکسیهای اینترنتی تلفیق شوند و خدمات خود را بهروز کنند، میتوانند از مزایای سرعت و راحتی تاکسیهای اینترنتی بهرهبرداری کنند و در عین حال امنیت بالای مؤسسات را برای مسافران حفظ کنند.
رئیس اتحادیه صنف مؤسسات خودرو کرایه بیان کرد: بهعنوان مثال، رانندگان مؤسسات برای عضویت در این سیستمها باید مراحل سختگیرانهای مانند تایید انتظامی، شناسایی هویت و عدم اعتیاد را پشت سر بگذارند، اما در تاکسیهای اینترنتی، رانندگان معمولاً هیچگونه بررسی اولیهای نمیشوند و این میتواند مشکلاتی در سیستم حمل و نقل ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: ما برنامهای طراحی کرده بودیم که بهمنظور بومیسازی خدمات و از بین نرفتن این قشر زحمتکش، با ترکیب مؤسسات حمل و نقل با تاکسیهای اینترنتی، مزایای هر دو را در اختیار مردم قرار دهیم، این طرح به پایتخت ارسال شد، اما متأسفانه بهدلیل مشکلات و موانع موجود، نتواستیم حمایتهای لازم را دریافت کنیم.
سنجابی در پایان گفت: از مسئولان درخواست داریم طرحهایی نظیر سهمیه بیمه سوخت، گازسوز کردن خودروها، تأمین لاستیک و تعویض خودروهای فرسوده را مجدداً پیگیری کنند تا شرایط اقتصادی رانندگان و مؤسسات حمل و نقل بهبود یابد.
انتهای خبر/