حالت تاریک
توسط ائمه جمعه استان کرمانشاه مطرح شد؛

آغاز به‌کار دولت جدید از هفته آینده

آغاز به‌کار دولت جدید از هفته آینده

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به موضوع آغاز به‌کار دولت منتخب از هفته آینده اشاره کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امامان جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن مراسم تحلیف و تنفیذ رییس‌ جمهور منتخب به تشریح مبحث آغاز به‌کار دولت جدید پرداختند.

 

دعواهای سیاسی باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور منتخب مردم، اظهار داشت: در کنار مقبولیت عمومی و پس از کسب رأی اعتماد مردم که حائز اکثریت آرا شدند دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب، بنابر سنتی که در نظام جمهوری اسلامی و در عصر غیبت وجود دارد در کنار مقبولیت عمومی یک مشروعیت دینی هم لازم است و این در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری که با حکم مقام معظم رهبری انجام می‌‌شود، این امر مهم محقق می‌شود و پس از آن مراسم تحلیف و سوگند را در مجلس شورای اسلامی داریم که شروع به‌کار رئیس جمهور منتخب مردم رقم خواهد خورد.

 

امام جمعه هرسین افزود: یکی از موضوعاتی که بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اینکه آغاز به‌کار مجلس جدید و از طرفی اولین تجربه دولت جدید است لذا نکاتی قابل ذکر است، مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس بر اتحاد، همدلی و همراهی مجلس با وزرای پیشنهادی دولت جدید تاکید داشتند اگر خدایی ناکرده لج‌بازی‌ها و دعواهای سیاسی و تعصبات جناحی بخواهد بر این موضوع سایه بیندازد و آن وفاق ملی و همدلی را در پی نداشته باشد آسیب جدی بر پیشرفت و روند امور کشور وارد خواهد کرد و این آن چیزی است که دشمنان انتظار دارند‌.

 

وی تصریح کرد: در این بین دو نهاد بسیار مهم قوه مجریه و قوه مقننه در راستای خدمت‌رسانی به مردم و تحقق مطالبات مردم و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف نقش به‌سزایی دارند که اگر این دو نهاد آن اتحاد، همدلی و همراهی سازنده را داشته باشند می‌توانند موتور پیشران کشور را با سرعت بیشتری پیش ببرند.

 

 رضایی اظهار داشت: مقام معظم رهبری شاخصه‌های مدیران انقلابی را بیان کردند و توصیه کردند که از این دسته مدیران استفاده شود، در سخنرانی عید سعید غدیر هم عنوان داشتند که از کسانی که زاویه دارند با نظام و برای رفع مشکلات کشور دست به دامن غرب می‌شوند و ظرفیت‌های داخل کشور را نادیده می‌گیرند در مدیریت‌ها استفاده نشود، ما با دنیا سر ناسازگاری نداریم ولی تعاملی به درد می‌خورد که دو طرفه و بر اساس تعامل سازنده باشد.

 

خطیب جمعه هرسین افزود: دعواهای سیاسی باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود و گره‌ای را باز نمی‌کند، هم مجلس نیاز است که نهایت همکاری را با دولت جدید داشته باشد و هم دولت جدید وزرایی را پیشنهاد دهد که شاخصه هایی را که مقام معظم رهبری اشاره کردند دارا باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای تصدی امور کشور موضوع امانتداری را مطرح کردند، کسی که امانتدار نباشد و صادق نباشد نمی‌تواند وزیر و مدیر لایقی برای اداره امور کشور باشد، بحث دیگر تدین و ایمان است، افرادی انتخاب شوند که متدین باشند و قلباً به خدا و آموزه‌های دینی التزام داشته باشند.

 

حاصل منازعات سیاسی قفل‌شدن امور کشور است 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: اولین مواجهه مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم در روزهای آینده رقم خواهد خورد وقتی که رئیس جمهور کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی می‌کند و از نمایندگان رأی اعتماد بگیرد که این موضوع اولین آزمون مجلس و دولت در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و انتظارات مردم است.

 

وی افزود: کنار گذاشتن تعلقات سیاسی و تقدم منافع ملی بر منافع جناحی، حرکت در مسیر همکاری حداکثری دو قوه است، گرایش سیاسی اکثریت نمایندگان ملت و رئیس‌ جمهور منتخب مردم از دو جناح سیاسی متفاوت‌ هستند همین امر موجب‌ شده نگرانی‌هایی در این زمینه به‌وجود آید و اگر قرار باشد خوی جناحی و سیاسی بر روابط این دو حاکم شود، بدون‌شک منازعات سیاسی اوج می‌گیرد و حاصل آن قفل‌شدن امور کشور خواهد شد.  

 

ساداتی با اشاره به منویات رهبر انقلاب تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب در دیدار با نمایندگان در توصیه‌هایی ضمن دعوت به همدلی و تعامل، شاخصه‌هایی را برای تشکیل کابینه دولت آینده ارائه دادند که توجه به این شاخصه‌ها می‌تواند محور رایزنی و تعاملات مجلس و دولت باشد.

 

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب اذعان داشت:  رئیس‌ جمهور باید افرادی با چنین شاخصه‌هایی را معرفی کند تا در قامت وزارت مشغول به‌کار شوند و از دیگر سو مجلس نیز ضمن اینکه اصل را بر تعامل و همکاری گذاشته است باید وجود این شاخصه‌ها در نامزدهای پیشنهادی را مورد بررسی دقیق قرار دهد چرا که مسئولیت در نظام اسلامی امانت است و امانت‌ها را باید به صاحبان آن‌ها سپرد.

 

اعلام حمایت از رئیس جمهور منتخب 

 

حجت الاسلام والمسلمین الله‌رضا اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سنقر و کلیایی، اظهار داشت: هفته آینده مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری جناب آقای دکتر پزشکیان در محضر مقام معظم رهبری انجام خواهد شد در مراسم تحلیف قسم یاد کردن به قرآن کریم برای برافراشته نگه‌داشتن این پرچم عزت و سرافرازی ایران اسلامی توسط رئیس جمهور منتخب مردم جناب آقای دکتر پزشکیان اتفاق خواهد افتاد.

 

وی افزود: آقای پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور ۸۵ میلیون مردم شریف ایران اسلامی می‌دانیم حتی کسانی که به‌خاطر اعتقادشون به ایشان رأی ندادند از جناب آقای پزشکیان دفاع صادقانه‌تری از افرادی که به طمع مقام و ایجاد انحراف در مسیر انقلاب به ایشان رأی دادند، خواهند داشت ما این اعلان حمایت را پیشاپیش داریم و اگر تذکری می‌دهیم زمان حضرت آیت‌الله رئیسی هم تذکر می‌دادیم.

 

اکبری خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی از نظر معنویت، شجاعت، شهامت، تدبیر، برنامه‌ریزی، فعالیت‌های جهادی در قله بود ولی بعضی از حرکات در دولت ایشان اتفاق می‌افتاد همان زمان ما پشت این تریبون فریاد می‌زدیم، اگر رئیس جمهور در مسیر حرکت کند یقیناً ما پشتیبانی قوی برای وی خواهیم بود و اگر خطاهایی صورت بگیرد قطعاً تذکر می‌دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از