دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-16 08:11 - شماره خبر : 9592 0
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مطرح کرد:

آغاز طرح مطالعاتی انتقال آب سد کبوترلانه

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های مکرر مقرر شده که شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه طرح مطالعاتی انتقال آب از سدهای کنگاور و قشلاق صحنه را تا پایان سال به اتمام برساند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت الاسلام والمسلمین وحید احمدی در جلسه بررسی مشکلات روستاهای کنگاور که با حضور جمعی از مدیران کل، مسوولان شهرستانی و دهیاران در سرسرای بخشداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه زیرساختی و سدسازی در شرق استان از دایره انصاف خارج نشویم عنوان کرد: در دور نهم مجلس که بنده نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس بودم، دو سد آناهیتا کنگاور و قشلاق صحنه حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در آن ایام این پیشرفت فیزیکی را توانستیم به ۷۰ درصد افزایش دهیم.

 وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون متأسفانه در جهت انتقال آب برای مصارف خانگی، کشاورزی و صنعت اقدامی صورت نگرفته است تصریح کرد: با پیگیری‌های مکرر مقرر شده که شرکت آب منطقه کرمانشاه طرح مطالعاتی را تا پایان سال به اتمام برساند.

 نماینده کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از عدم نظارت بر نحوه توزیع آب اظهار کرد: نظارت دقیقی در حوزه توزیع آب صورت نگرفته چرا که حتی در حیات برخی منازل حوزه انتخابیه بنده اقدام به کشت برنج کرده‌اند و یا مزارع و باغات کشاورزی خود را با آب شرب آبیاری می‌کنند.

 احمدی با تاکید بر اینکه اگر تدبیر شود مشکل کم آبی وجود نخواهد داشت، افزود: مدیران با ابتکار عمل و نظارت بیشتر می‌توانند تا حدودی مشکل قطعی و افت فشار آب را حل کنند.

 این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات خود با وزیر سابق راه و شهرسازی افزود: طی دو جلسه اخیر که با وزیر سابق راه و شهرسازی برگزار شد ۱۱ مورد از مطالبات حوزه راهداری که شامل پنج زیرگذر و تقاطع غیر همسطح و ۶ مورد کارهای کلان راهداری است، مصوب گردید.

 وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای جلسه با خانم صادق وزیر جدید راه و شهرسازی دولت چهاردهم، خاطرنشان کرد: در این جلسه مصوبات گذشته و مشکل تعاونی‌های مسکن کنگاور پیگیری خواهد شد.

 وی در ادامه با بیان اینکه در پیگیری مطالبات مردم کوتاهی نخواهد شد، بیان کرد: همانطور که پیش از انتخابات وعده داده بودیم تمام مشکلات حوزه انتخابیه را با پیگیری به سرانجام خواهیم رساند که شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

 سد آناهیتا (کبوترلانه) در شمال غرب کنگاور با اهداف تأمین آب شرب و صنعتی شهرستان کنگاور به میزان ۹ میلیون متر مکعب و همچنین تامین آب اراضی کشاورزی به وسعت چهار هزار و ۱۰۰ هکتار و حفظ شرایط زیست محیطی پایاب سد، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت احتمالی آن و همچنین فراهم نمودن امکانات تفریحی و توریستی در منطقه طراحی و در حال احداث است.

 این سد از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مخزن ۲۴ میلیون مترمکعب و حجم تنظیم سالیانه ۳۴ میلیون مترمکعب آب با ارتفاع ۵۶ متر از بستر رودخانه احداث خواهد شد.

 سد قشلاق با حجم مخزنی ۵۰ میلیون مترمکعب در ۲۲ کیلومتری شمال شهر صحنه بر روی سراب «سیری جان» واقع شده است.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

 منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

 انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/eR3xR
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار