حالت تاریک
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد:

آمادگی ۸هزارپلیس برای تأمین امنیت انتخابات کرمانشاه

آمادگی ۸هزارپلیس برای تأمین امنیت انتخابات کرمانشاه

فرمانده انتظامی کرمانشاه از آمادگی ۸هزار نیروی پلیس برای تأمین امنیت انتخابات یازدهم اسفندماه در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، سردار مهدی حاجیان عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات یک پدیده موثر در همه ابعاد است ابعادی همچون امنیت ملی، توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: همه مسئولان نظام اسلامی باید وظیفه تبیین حضور در انتخابات را به خوبی ادا کنند و چهار راهبرد فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی باید به درستی توسط همگان به‌خصوص مسئولان تبیین و اجرا شود. 

 

وی گفت: این چهار راهبرد عبارتند از سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، رقابت و مشارکت در انتخابات است که این راهبردها هم قبل و هم بعد از انتخابات باید مورد توجه قرار گیرند.

 

سردار حاجیان ادامه داد: مشارکت در انتخابات یک وظیفه همگانی است. بر اساس آمارها به حمدالله میزان مشارکت در استان کرمانشاه ۷ درصد از میانگین کشوری بیشتر است امیدواریم در انتخابات پیش رو میزان مشارکت از این هم فراتر رود. 

 

وی خاطرنشان کرد: شور و اشتیاق انتخاباتی موجود در استان نشان‌دهنده درایت همه مسئولان و مردم فهیم کرمانشاه است.

 

سردار حاجیان گفت: قانون بر امنیت انتخابات و برگزاری یک انتخابات امن تاکید کرده است که انشاالله مورد توجه همه مسئولان قرار می‌گیرد تدابیر اندیشیده شده نشان از برگزاری یک انتخابات ایمن در کرمانشاه دارد اما به هر حال باید مراقب بود.

 

وی افزود: باید ستادهای انتخاباتی توسط نهادهای امنیتی رصد شوند که متاسفانه تخلفاتی توسط برخی کاندیداها و ستادهای آنان صورت گرفته که بایستی از تکرار مجدد این تخلفات جلوگیری شود و کسانی که در ستادهای انتخاباتی مستقر هستند باید مراقب باشند تا فضای چالشی و تنشی ایجاد نشود.

 

سردار حاجیان گفت: یک‌هزار و ۶۷۰ صندوق در حوزه‌های اخذ رأی ثابت و سیار مستقر خواهند شد برای تأمین امنیت این حوزه‌ها بیش از ۸ هزار نیرو به‌کار گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه صندوق‌هایی که در دوره‌های قبل سابقه تنش در آنها دیده شده است شناسایی شده‌اند، عنوان کرد: از نیروهای امنیتی مستقر در حوزه‌ها خواسته‌ایم تا وظیفه خود را به نحو احسن و بر اساس قانون انجام دهند به طور یقین در هنگام برگزاری انتخابات اتفاق خاصی نخواهد افتاد و انتخابات با امنیت و سلامت کامل برگزار خواهد شد.

 

 سردار حاجیان افزود: آنچه باید به آن توجه داشت مسئله بعد از انتخابات و پس از اعلام نتایج شمارش آرا است ممکن است در برخی مناطق به نتیجه آرا اعتراضاتی همراه با تنش به وجود آید که در این خصوص همه باید با نیروهای انتظامی و امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی یادآوری کرد: نیروهای امنیتی مستقر در حوزه‌ها باید دقت داشته باشند که به غیر از عوامل اجرایی هر حوزه و صندوق آخذ رأی، کسی حق حضور و دخالت در روند اخذ رأی از مردم را ندارد و نمایندگان کاندیدها باید فاصله خود را با عوامل اجرایی رعایت کرده و از دخالت در کار آنها به جد خودداری کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از